دوره گواهینامه همکار بازاریابی دیجیتال SMstudy®

ضبط شده
بررسی کلی بازاریابی دیجیتال. با این دوره، مدرک رایگان 'همکار بازاریابی دیجیتال تأیید شده SMstudy®' را دریافت کنید.
امتیاز دوره
هنوز امتیاز ندارد
  • زیرنویس فارسی و انگلیسی
  • زندگی فعال
  • 28 اپیزود
  • 2 ساعت و 39 دقیقه
دوره گواهینامه همکار بازاریابی دیجیتال SMstudy®

در این دوره چه چیز هایی می آموزید؟

درک پایه‌ای از بازاریابی دیجیتال را کسب کنید.
بدست آوردن 10 واحد PDUs تأیید شده توسط PMI
یادگیری مفاهیم کلیدی بازاریابی دیجیتال

اپیزودها

اپیزود 1 معرفی
3 دقیقه

راهنمای SMstudy® برای بدن دانش فروش و بازاریابی (راهنمای SMBOK®)، که به عنوان "راهنمای SMstudy®," نیز شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از کتاب‌هاست که راهنماهایی برای فروش و بازاریابی محصولات و خدمات ارائه می‌دهد. این مجموعه یک چارچوب جامع را ارائه می‌دهد که می‌تواند برای مدیریت مؤثر تلاش‌های فروش و بازاریابی در هر سازمانی مورد استفاده قرار گیرد.

اپیزود 2 استفاده از راهنمای SMstudy®
4 دقیقه

راهنمای SMstudy® Guide می‌تواند به عنوان یک منبع و راهنمای دانش برای متخصصان با تجربه در فروش و بازاریابی و همچنین برای افرادی که اطلاعات یا تجربه قبلی کمی در نقش‌های فروش یا بازاریابی دارند، مورد استفاده قرار گیرد. زیرا SMstudy® Guide یک چارچوب جامع برای فروش و بازاریابی ارائه می‌دهد، بسیاری از افراد ارزش استفاده از این منبع را برای راهنمایی در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در تمام جنبه‌های فروش و بازاریابی خواهند یافت.

اپیزود 3 طرح‌واره گواهینامه برای گواهینامه‌های SMstudy®
5 دقیقه

گواهینامه‌های مربوط به راهنمای SMstudy® توسط SMstudy.com مدیریت می‌شوند. چهار سطح گواهینامه وجود دارد که شامل سطح همکار، سطح حرفه‌ای، سطح متخصص و سطح کارشناس است.

برخی از مزایای کلیدی استفاده از راهنمای SMstudy® شامل تخصص تجمیع شده، رویکرد فرآیندمحور، قابل اعمال به تمام صنایع، قابل اعمال به شرکت‌های با هر اندازه، جامع، قابل استفاده برای مبتدیان و کارشناسان، هم‌راستایی با نقش‌های شغلی و بهبود مستمر است.

فروش و بازاریابی در طول زمان به طور قابل توجهی تکامل یافته است، از بیش از 1000 سال پیش با سیستم مبادله ساده آغاز شده و در طول چندین قرن با تغییرات رفتار مصرف‌کنندگان، شیوه‌های ارتباطی و پیشرفت‌های تکنولوژی سازگار شده است تا به رشته چندوجهی و چندرسانه‌ای که امروز هست، تبدیل شود.

امروز، مصرف‌کنندگان چندین روش برای جستجو، یادگیری درباره و خرید محصولات و خدمات مختلف دارند و فناوری تجارت الکترونیک راحتی تراکنش‌های امن و فوری را ارائه کرده است. در عین حال، مصرف‌کنندگان با پیام‌هایی از منابع مختلف بمباران می‌شوند که گاهی اوقات بررسی حجم اطلاعات بازاریابی را دشوار می‌کند.

افزایش محبوبیت اینترنت، گوشی‌های هوشمند و رسانه‌های دیجیتال فرصت‌هایی را برای یک شرکت فراهم می‌کند تا نه تنها از بازاریابی جدید و تجزیه‌ شده به طور مؤثر برای ترویج محصولات موجود استفاده کند، بلکه همچنین به ابداع مدل‌های کسب‌وکار نوآورانه‌ای بپردازد که در آن‌ها نمایش محصول، جذب مشتری و تأمین سفارش نیز بتواند به صورت آنلاین انجام شود.

مهم است که به این نکته توجه کنیم که واقعیت این که ما در قرن بیست و یکم هستیم، همه روش‌های قبلی فروش و بازاریابی را منسوخ نمی‌کند. برخی از شرکت‌ها که کالاهای مصرفی عرضه می‌کنند، همچنان بخش قابل توجهی از بودجه بازاریابی خود را به بازاریابی سنتی از طریق رسانه‌های جمعی اختصاص می‌دهند.

استراتژی شرکتی، جهت‌گیری کلی شرکت است که توسط مدیریت عالی تعریف می‌شود. استراتژی شرکتی به ارزیابی قابلیت‌های موجود شرکت و همچنین فرصت‌ها و تهدیدهای خارجی توجه دارد. استراتژی شرکتی معمولاً با دوره مالی آینده‌ای نزدیک هم‌زمان است یا ممکن است با نگاهی بلندمدت توسعه یابد.

راهنمای SMstudy® شش جنبه فروش و بازاریابی را توصیف می‌کند - استراتژی بازاریابی، تحقیقات بازاریابی، بازاریابی دیجیتال، استراتژی شرکتی، برندینگ و تبلیغات، و بازاریابی خرده‌فروشی. از آنجا که SMstudy®Guide به طور خاص برای حرفه‌ای‌های فروش و بازاریابی یا کسانی که تمایل به کار در این حوزه دارند طراحی شده است، این شش جنبه بر اساس شش حوزه شغلی رایج و معمولاً متمایز مرتبط با فروش و بازاریابی تعیین شده است.

استراتژی بازاریابی شرکتی، که بخشی از استراتژی کلی شرکتی است، به استراتژی‌های مختلف واحدهای تجاری یا جغرافیایی تقسیم می‌شود که این استراتژی‌ها به نوبه خود به استراتژی‌های خاص محصول یا برند برای هر محصول یا برند تقسیم می‌گردند.

بازاریابی دیجیتال یکی از جنبه‌های مختلف بازاریابی است که در مجموعه راهنمای SMstudy® مورد بحث قرار گرفته است. دیگر جنبه‌هایی که در این مجموعه بررسی می‌شوند شامل تحقیقات بازاریابی (MR)، فروش شرکتی (CS)، برندینگ و تبلیغات (BA)، و بازاریابی خرده‌فروشی (RM) است. استراتژی‌های هر یک از جنبه‌های بازاریابی از خروجی‌های استراتژی بازاریابی (MS) مشتق می‌شوند که در مجموعه راهنمای SMstudy® بر استراتژی بازاریابی توصیف شده‌اند.

هنگام ایجاد یک حضور آنلاین، یکی از مراحل اولیه تعیین اهداف بر اساس استراتژی بازاریابی است و سپس بررسی کانال‌های مختلف بازاریابی دیجیتال موجود برای رسیدن به آن اهداف. شرکت‌ها معمولاً محصولات یا خدمات خود را به مخاطبان هدفی بازاریابی می‌کنند که از نظر نمایه‌های جمعیتی مانند سن، جغرافیا و درآمد متفاوت هستند. اجرای تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال به یک شرکت این امکان را می‌دهد که به مخاطبان بسیار خاصی هدف‌گذاری کند و هر تاکتیک را به طور مؤثر اندازه‌گیری نماید.

در این فصل، ما به بررسی این خواهیم پرداخت که چگونه سازمان‌ها به ایجاد حضور خود در کانال‌های دیجیتال—به‌ویژه وب‌سایت‌ها، برنامه‌های موبایل و وب‌سایت‌های اجتماعی—می‌پردازند. سازمان‌ها کانال‌های بازاریابی دیجیتال خود را بر اساس تحقیقات بازار، بازخورد کارشناسان و مطالعات موردی که بینش‌هایی درباره موفقیت‌ها و شکست‌های رقبای خود در رسیدن به همان بخش‌های هدف ارائه می‌دهند، توسعه می‌دهند.

پس از اینکه تیم بازاریابی دیجیتال به همراه تیم فنی، وب‌سایت، وب‌سایت موبایلی و اپلیکیشن موبایل را ایجاد کردند و حضور در شبکه‌های اجتماعی را شکل دادند، قدم بعدی بهینه‌سازی هر یک از این کانال‌ها برای دسترسی، رابطه و شهرت است.

فصل قبل به بررسی این موضوع پرداخت که چگونه یک شرکت می‌تواند وب‌سایت خود را برای دسترسی، رابطه و شهرت بهینه‌سازی کند تا بتواند حداکثر بهره‌برداری را از این کانال بازاریابی دیجیتال داشته باشد. این فصل به بهینه‌سازی یکی دیگر از کانال‌های بازاریابی دیجیتال—کانال موبایل—می‌پردازد.

فصل‌های پیشین به بهینه‌سازی وب‌سایت شرکت، سایت موبایل و اپلیکیشن موبایل برای دسترسی، رابطه و اعتبار پرداخته‌اند. این بخش به بهینه‌سازی کانال رسانه‌های اجتماعی شرکت می‌پردازد. مجموعه‌ای از ابزارها و تکنیک‌ها می‌تواند برای حداکثر کردن دسترسی، رابطه و اعتبار در فضای رسانه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد.

بازاریابی دیجیتال یک کانال بازاریابی وسیع و دائماً در حال تغییر است. چالش برای اکثر بازاریابان دیجیتال نه تنها این است که از آنچه رقبای آن‌ها انجام می‌دهند مطلع باشند، بلکه باید از پیشرفت‌های فناوری و تغییرات در استفاده مصرف‌کنندگان از فناوری نیز آگاه باشند. با معرفی فناوری‌های جدید و قدیمی شدن فناوری‌های قبلی، بازاریابان باید به روندهای در حال تغییر در بازار، فناوری و رفتار مصرف‌کننده سازگار شوند تا در تلاش‌های بازاریابی دیجیتال خود موفق باشند.

هنگام ایجاد یک حضور آنلاین، یکی از مراحل اولیه تعیین اهدافی است که توسط استراتژی بازاریابی تعریف شده‌اند و سپس کاوش در کانال‌های مختلف بازاریابی دیجیتال موجود برای دستیابی به آن اهداف. شرکت‌ها معمولاً محصولات یا خدمات خود را به مخاطبان هدفمند بازاریابی می‌کنند که از نظر جمعیت‌شناسی مانند سن، جغرافیا و درآمد متفاوت هستند.

این فرآیند شامل کاوش در کانال‌های مختلف بازاریابی دیجیتال است که یک سازمان می‌تواند از آن‌ها برای ارتباط با مشتریان و مشتریان بالقوه استفاده کند تا به اهداف شرکتی خود برسد. تیم بازاریابی الگوی رفتار اینترنتی مخاطبان هدف خود را تحلیل کرده و همه رسانه‌های ممکن که توسط مصرف‌کنندگان به‌صورت آنلاین استفاده می‌شود را شناسایی می‌کند.

استراتژی کلی بازاریابی سازمان نقش کلیدی در تعیین اهدافی که استراتژی بازاریابی دیجیتال باید به آن‌ها دست یابد، ایفا می‌کند. جستجوی راهنمایی از مدیریت ارشد در تعریف استراتژی بازاریابی دیجیتال اهمیت دارد تا تلاش‌های بازاریابی دیجیتال آغاز شده و به اهداف استراتژیک مورد نظر دست یابیم.

تیم بازاریابی دیجیتال برای شناسایی مخاطبان هدف خود، محل‌های آنلاین که وقت خود را در آنجا می‌گذرانند و نیازها و الزامات آنها ملاقات می‌کند و همچنین تصمیم می‌گیرد که بهترین کانال‌ها برای دستیابی به این مخاطبان کدامند. شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای از وب‌سایت‌های تعامل اجتماعی استفاده می‌کنند تا ادراک برند را در ذهن مصرف‌کنندگان زیر نظر بگیرند و با مصرف‌کنندگان تعامل داشته باشند تا نیازها و الزامات آنها را درک کنند.

رسانه‌های اجتماعی به تمام کانال‌هایی اشاره دارد که در آن‌ها مردم و مشتریان قادرند از طریق رسانه‌های دیجیتال که عمومی یا در دسترس چندین کاربر هستند، با یکدیگر تعامل داشته باشند. تعداد زیادی وب‌سایت رسانه‌های اجتماعی وجود دارد که هر یک مدل خاص خود را برای تسهیل ارتباط مردم با یکدیگر ایجاد کرده است.

به عنوان خروجی این فرآیند، از تیم بازاریابی دیجیتال انتظار می‌رود که درک جامعی از جنبه‌های مختلف کانال‌های بازاریابی دیجیتال که می‌تواند برای رسیدن به مشتریان بالقوه از آنها استفاده کند، به دست آورد. درک این کانال‌ها باید ثبت یا مستند شود تا بینش‌های ارزشمندی را در حین ایجاد نقشه راه بازاریابی دیجیتال برای شرکت ارائه دهد.

این فرایند شامل ارزیابی کانال‌های مختلف بازاریابی دیجیتال به منظور تعیین ارتباط و اثرگذاری آنها برای دستیابی به اهداف عملکردی در بازاریابی دیجیتال است. با توجه به تنوع گسترده و تعداد زیاد گزینه‌های موجود برای یک شرکت به منظور استفاده از بازاریابی دیجیتال، تعیین بهترین گزینه‌ها یک فرایند آسان نیست. ابزار ارزیابی و بهبود بازاریابی دیجیتال SMstudy® که در این فرایند به طور کامل توضیح داده شده است، به شرکت‌ها در преодолив این چالش کمک می‌کند.

این خروجی از فرایند درک کانال‌های DM موجود است. داشتن درک عمیق از کانال‌های مختلف بازاریابی دیجیتال برای ارزیابی میزان اثرگذاری هر یک از آن‌ها در ترویج محصول، برند یا خدمات یک شرکت ضروری است. یک شرکت باید محدودیت‌ها و قابلیت‌های هر کانال را درک کند و همچنین شرایطی را که در آن یک کانال بیشترین اثرگذاری را دارد، بشناسد.

ابزار ارزیابی و بهبود بازاریابی دیجیتال SMstudy® برای ارزیابی مناسب بودن و اثربخشی کانال‌های مختلف بازاریابی دیجیتال به منظور دستیابی به اهداف عملکرد کلی که در استراتژی بازاریابی برای یک محصول یا برند تعریف شده‌اند، استفاده می‌شود.

کانال‌هایی که به عنوان مؤثرترین برای دستیابی به اهداف کلی بازاریابی دیجیتال ارزیابی شده‌اند، به وضوح شناسایی شده‌اند. اهداف، بودجه و نیازهای استفاده برای هر یک از کانال‌های مشخص شده باید مشخص گردد.

توضیحات دوره

این دوره شامل مرور کلی بر بازاریابی دیجیتال است و بر مبنای راهنمای SMstudy® بنا شده است. این دوره دارای ۲۸ ویدیوی با کیفیت بالا در زمینه بازاریابی دیجیتال می‌باشد که شامل توضیحی درباره تاریخچه مختصر بازاریابی دیجیتال است. پس از اتمام این دوره، دانشجویان می‌توانند گواهینامه رایگان "همکار گواهی‌شده بازاریابی دیجیتال SMstudy®" را دریافت کنند. این دوره همچنین به منافع راهنمای SMstudy® اشاره می‌کند. راهنمای SMstudy® توسط VMEdu, Inc، یک ارائه‌دهنده دوره‌های گواهی جهانی که بیش از ۴۰۰,۰۰۰ دانشجو را در بیش از ۳,۵۰۰ شرکت در سطح جهان آموزش داده است، توسعه یافته است. این دوره مفاهیم فروش و بازاریابی را از طریق یک روش عملی و فرایند محور توضیح می‌دهد. دوره شامل تمام فعالیت‌های بازاریابی است که از دستگاه‌های الکترونیکی متصل به اینترنت برای درگیری با مشتریان استفاده می‌کند (به عنوان مثال، کامپیوترها، تبلت‌ها، گوشی‌های هوشمند). این شامل فعالیت‌های مربوط به ایجاد و مدیریت وب‌سایت‌ها و برنامه‌های موبایل مؤثر و همچنین ترویج محصولات و برند یک شرکت از طریق کانال‌های آنلاین مختلفی است که به دستیابی به اهداف بازاریابی کمک می‌کند. برخی از ابزارهای مربوط به بازاریابی دیجیتال شامل بهینه‌سازی موتور جستجو، بازاریابی موتور جستجو، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی است. این جنبه همچنین نشان می‌دهد که چگونه یک استراتژی مؤثر بازاریابی دیجیتال می‌تواند به عنوان یک نیروی ضرب‌کننده برای سایر جنبه‌های فروش و بازاریابی عمل کند. این دوره می‌تواند توسط حرفه‌ای‌ها و دانشجویانی که به دنبال کسب درک پایه‌ای از بازاریابی دیجیتال هستند، اخذ شود. نویسندگان، مشاوران و بازنگری‌کنندگان متعدد این دوره در زمینه‌های مختلف فروش و بازاریابی و مناطق جغرافیایی متفاوت در صنایع مختلف فعالیت کرده‌اند. بدین ترتیب، بینش‌های ارائه شده توسط آن‌ها این دوره را مستقل از صنعت می‌کند. این دوره بازاریابی دیجیتال را به عنوان یک سری از فرایندهایی تعریف می‌کند که منجر به یک نتیجه خاص می‌شود. هر فرایند به ورودی‌های خاصی نیاز دارد و سپس از ابزارها برای تولید خروجی‌های خاص استفاده می‌کند.

دانشجویان دیگر خریده اند

راهنمای جامع فاینال کات پرو: بخش چهارم
راهنمای جامع فاینال کات پرو: بخش چهارم
  • 29 اپیزود
  • 2 ساعت و 3 دقیقه
امتیاز دوره
هنوز امتیاز ندارد
20,000 139,000
تــومـان
مشاهده دوره
چالش‌های برنامه‌نویسی پایتون با راه‌حل‌ها برای مبتدیان
چالش‌های برنامه‌نویسی پایتون با راه‌حل‌ها برای مبتدیان
  • 10 اپیزود
  • 41 دقیقه
  • سطح مقدماتی
امتیاز دوره
هنوز امتیاز ندارد
6,000 54,000
تــومـان
مشاهده دوره
ویرایش ویدیو با iMovie_ صفحه سبز
ویرایش ویدیو با iMovie_ صفحه سبز
  • 11 اپیزود
  • 1 ساعت و 55 دقیقه
  • سطح مقدماتی
امتیاز دوره
هنوز امتیاز ندارد
19,000 133,000
تــومـان
مشاهده دوره
از قدرت ویرایش ویدیو با هوش مصنوعی استفاده کنید
از قدرت ویرایش ویدیو با هوش مصنوعی استفاده کنید
  • 9 اپیزود
  • 2 ساعت و 1 دقیقه
امتیاز دوره
هنوز امتیاز ندارد
20,000 179,000
تــومـان
مشاهده دوره
راهنمای جامع فاینال کات پرو: بخش سوم
راهنمای جامع فاینال کات پرو: بخش سوم
  • 31 اپیزود
  • 2 ساعت و 9 دقیقه
امتیاز دوره
هنوز امتیاز ندارد
21,000 188,000
تــومـان
مشاهده دوره
افزایش بهره‌وری در اکسل با استفاده از ExTool
افزایش بهره‌وری در اکسل با استفاده از ExTool
  • 120 اپیزود
  • 5 ساعت و 7 دقیقه
امتیاز دوره
هنوز امتیاز ندارد
51,000 456,000
تــومـان
مشاهده دوره

استاد دوره

امتیاز 4.25 ( 184 رای)
601 امتیاز و کامنت
2269 دانشجو
218 دوره آموزشی

دوره های بیشتر از استاد ماراد، مرکز آموزش از راه دور

برای کامنت دادن باید وارد حساب کاربریتون بشین

کامنت ها

26,000 تومان
207,000 تومان
  • 28 اپیزود در مجموع 2 ساعت و 39 دقیقه
  • 0 دانشجو
  • قابل پخش در همه ساعات شبانه روز
  • قابل استفاده روی تلفن همراه و رایانه
  • گواهینامه پایان دوره ماراد
امتیاز دوره
هنوز امتیاز ندارد
شرکت در دوره
ضمانت بازگشت وجه
درگاه پرداخت ایمن
پشتیبانی 24 ساعته
تضمین کیفیت