شروع کار با سی شارپ

ضبط شده
همه آنچه را که برای شروع با C# نیاز دارید بیاموزید
امتیاز دوره
هنوز امتیاز ندارد
  • زیرنویس فارسی و انگلیسی
  • زندگی فعال
  • 37 اپیزود
  • 3 ساعت و 41 دقیقه
  • سطح مقدماتی
شروع کار با سی شارپ

در این دوره چه چیز هایی می آموزید؟

اپیزودها

اپیزود 1 مقدمه
2 دقیقه

آیا می‌خواهید یک زبان برنامه‌نویسی راحت، اما قدرتمند و شگفت‌انگیز یاد بگیرید؟ پس باید زبان C# را یاد بگیرید!

اپیزود 2 سلام دنیا
4 دقیقه

"سلام دنیا" اولین برنامه‌ای است که ما قصد داریم بسازیم تا با C# شروع کنیم.

اپیزود 3 مبانی Syntax
4 دقیقه

زبان برنامه‌نویسی C# یک زبان شیءگرا است. در متدولوژی برنامه‌نویسی شیءگرا، یک برنامه شامل اشیاء مختلفی است که از طریق اقدامات به یکدیگر تعامل می‌کنند.

نوع داده به کامپایلر C# می‌گوید که یک متغیر می‌تواند چه نوع مقداری را نگه‌دارد. C# انواع داده‌های داخلی زیادی را برای انواع مختلف داده‌ها شامل می‌شود، به عنوان مثال:رشته (String)عدد (number)عدد شناور (float)کاراکتر (char)بولین (bool)و غیره...

در سی‌شارپ، نوع‌های داده بر اساس نحوه‌ی ذخیره‌سازی مقادیرشان در حافظه دسته‌بندی می‌شوند. سی‌شارپ شامل دو دسته از نوع‌های داده است: نوع مقدارنوع مرجع

تبدیل نوع که همچنین به عنوان تغییر نوع شناخته می‌شود، فرآیند تبدیل یک نوع داده به نوع دیگری است...

یک متغیر چیزی جز یک نام نیست که به یک ناحیه ذخیره‌سازی داده می‌شود که برنامه‌های ما می‌توانند آن را تغییر دهند...

یک ثابت به یک مقدار ثابت اشاره دارد که برنامه در حین اجرا نمی‌تواند آن را تغییر دهد. ثوابت مانند متغیرهای معمولی رفتار می‌کنند، با این تفاوت که مقادیر آن‌ها پس از تعریف قابل تغییر نیستند...

عملگرها برای دستکاری متغیرها و مقادیر در یک برنامه استفاده می‌شوند. زبان C# از تعدادی عملگر پشتیبانی می‌کند که بر اساس نوع عملیاتی که انجام می‌دهند، دسته‌بندی شده‌اند.

بیان‌های تصمیم‌گیری برای کنترل روند اجرای کد استفاده می‌شوند. این بیانات برای اجرای یک قطعه خاص از کد در صورت برآورده شدن یا نشدن یک شرط معین به کار می‌روند. در C# چهار نوع اصلی از بیان‌های تصمیم‌گیری وجود دارد:بیان ifبیان if/elseبیان else ifبیان switch

اگر می‌خواهید کد خود را به تعداد مشخصی بار یا تا زمانی که یک شرط خاص برآورده شود، به طور مکرر اجرا کنید، می‌توانید از عبارات تکراری C# که به عنوان حلقه‌ها نیز شناخته می‌شوند، استفاده کنید.در C# سه نوع حلقه وجود دارد:حلقه برایحلقه در حالی کهحلقه انجام-در-حالی که

مدیران دسترسی برای تعیین سطح دسترسی هر متغیر، تابع یا شیء درون برنامه استفاده می‌شوند.در زبان C#، پنج نوع مدیر دسترسی وجود دارد که عبارتند از:عمومی (public)خصوصی (private)محافظت شده (protected)داخلی (internal)محافظت شده داخلی (protected internal)

یک تابع/روش به شما این امکان را می‌دهد که بخشی از کد را محصور کرده و از هر قسمت از برنامه‌تان آن را فراخوانی کنید...

یک struct نوع مقداری است، بنابراین سریع‌تر از یک شی کلاس است. از struct زمانی استفاده کنید که فقط بخواهید داده‌ها را ذخیره کنید. به‌طور کلی structها برای برنامه‌نویسی بازی خوب هستند. با این حال، انتقال یک شی کلاس از انتقال یک struct آسان‌تر است. struct در C# یک جایگزین سبک‌تر برای کلاس است. تقریباً می‌تواند همان کارهایی را انجام دهد که یک کلاس می‌تواند، اما استفاده از یک struct نسبت به یک کلاس «هزینه‌بر» کمتری دارد.

در زبان C#، enum نوع داده‌ای از نوع ارزش است. از enum برای دادن نام به هر ثابت استفاده می‌شود تا بتوان به عدد صحیح ثابت با استفاده از نام آن اشاره کرد.

یک رشته ثابت است، به این معنی که رشته پس از ایجاد نمی‌تواند تغییر کند. و هر بار که به آن افزوده می‌شود، یک کپی از رشته ایجاد می‌شود. با استفاده از StringBuilder این کپی را حذف می‌کنیم....

آرایه نوع خاصی از نوع داده است که می‌تواند تعداد ثابتی از مقادیر را به صورت متوالی ذخیره کند. آرایه برای ذخیره مجموعه‌ای از داده‌ها با نوع مشابه استفاده می‌شود، اما معمولاً مفیدتر است که به آرایه به عنوان مجموعه‌ای از متغیرها با نوع مشابه فکر کنیم...

در زبان C# یک کلاس مانند نقشه‌ای برای یک شیء خاص است. در دنیای واقعی، هر شیء دارای رنگ، شکل و ویژگی‌هایی است. به عنوان مثال: یک فرد دارای سن، قد، تاریخ تولد، شغل و غیره است. به همین ترتیب در برنامه‌نویسی شیءگرا (OOP)، یک کلاس ویژگی‌ها، فیلدها، رویدادها، متدها و غیره را تعریف می‌کند....

وراثت چیست؟وراثت در برنامه‌نویسی شیءگرا برای سریعتر و ساده‌تر کردن برنامه‌ها استفاده می‌شود. با استفاده از وراثت، چندین نوع بر اساس یک انتزاع واحد ساخته می‌شود. این موضوع تعریف می‌کند که کدام کلاس پایه/والد و کدام کلاس فرزند است. یک کلاس فرزند کلاسی است که از کلاس دیگر وراثت می‌برد. و کلاسی که سایر کلاس‌ها از آن وراثت می‌برند، کلاس پایه نامیده می‌شود.در C# کلاس پایه نهایی کلاس شیء است.چندریختی چیست؟کلمه چندریختی به معنای داشتن اشکال متعددی است. و در C# مفهومی است که در آن یک متد می‌تواند بیشتر از یک بار تعریف شود. دو نوع چندریختی وجود دارد:بارگذاری مجدد متدنقض متداین آموزش را برای یادگیری بیشتر بررسی کنید...

اینترفیس‌ها در C# راهی برای دور زدن کمبود وراثت چندگانه در C# هستند، به این معنی که نمی‌توانید از چند کلاس وراثت بگیرید اما می‌توانید چندین اینترفیس را پیاده‌سازی کنید. اینترفیس‌ها برنامه‌ها را فشرده‌تر و نگهداری آنها را آسان‌تر می‌کنند. این پیچیدگی اضافی به سادگی بیشتری منجر می‌شود...

کلکسیون‌ها کلاس‌های تخصصی برای ذخیره‌سازی و بازیابی داده‌ها هستند.در C# دو نوع کلکسیون وجود دارد:1. کلکسیون‌های غیر عمومی2. کلکسیون‌های عمومیهر کلاس کلکسیون رابط IEnumerable را پیاده‌سازی می‌کند تا مقادیر موجود در کلکسیون را می‌توان با استفاده از یک حلقه foreach دسترسی پیدا کرد....

آرایه‌لیست (ArrayList) یک نوع مجموعه غیرعام در C# است. این نوع می‌تواند شامل عناصر از هر نوع داده‌ای باشد. آرایه‌لیست مشابه آرایه است، با این تفاوت که به‌صورت خودکار رشد می‌کند زمانی که شما آیتم‌هایی به آن اضافه می‌کنید.برخلاف آرایه، شما نیازی به تعیین اندازه آرایه‌لیست ندارید...

مجموعه SortedList جفت‌های کلید-مقدار را به صورت صعودی بر اساس کلید ذخیره می‌کند. کلاس SortedList رابطه‌های IDictionary و ICollection را پیاده‌سازی می‌کند، بنابراین عناصر را می‌توان هم با کلید و هم با شاخص دسترسی داشت. کلید SortedList می‌تواند از هر نوع داده‌ای باشد، اما نمی‌توانید کلیدهای با انواع داده‌ای متفاوت را در یک SortedList اضافه کنید.به‌طور داخلی، SortedList دو آرایه object[] را حفظ می‌کند، یکی برای کلیدها و دیگری برای مقادیر...

استک نوع خاصی از مجموعه است که عناصر را به سبک LIFO (آخرین وارد، اولین خارج) ذخیره می‌کند. C# شامل استک عمومی و غیرعمومی است. در اینجا، ما درباره استک غیرعمومی یاد خواهیم گرفت.نکات مهم:- استک مقادیر را به سبک LIFO (آخرین وارد، اولین خارج) ذخیره می‌کند.- از متد Push() برای افزودن عناصر به استک استفاده کنید.- متد Pop() عناصر را از بالای استک برمی‌گرداند و حذف می‌کند.- متد Peek() همیشه بالاترین عنصر استک را برمی‌گرداند.

کلکسیون صف عکس کلکسیون پشته است. این عناصر را به سبک FIFO (اولین وارد، اولین خارج) ذخیره می‌کند.ما می‌توانیم از متد Enqueue() برای اضافه کردن مقادیر و متد Dequeue() برای دریافت مقادیر از صف استفاده کنیم.متد Peek() عناصر بالایی را برمی‌گرداند، اما حذف نمی‌کند.فراخوانی Dequeue() و Peek() بر روی یک صف خالی، یک استثنا را ایجاد می‌کند.

کلکسیون Hashtable جفت‌های کلید-مقدار را ذخیره می‌کند. عناصر Hashtable جفت‌های کلید-مقدار هستند که در DictionaryEntry ذخیره می‌شوند. بنابراین شما هر عنصر در Hashtable را به DictionaryEntry تبدیل می‌کنید...

یک ایندکس‌کننده یک نوع خاص از خاصیت است که به یک کلاس یا ساختار اجازه می‌دهد به همان روشی که آرایه برای مجموعه داخلی خود دسترسی داشته باشد. مقادیر ایندکس شده می‌توانند بدون مشخص کردن صریح نوع یا عضو نمونه، تنظیم یا بازیابی شوند.برای تعریف یک ایندکس‌کننده نیاز داریم به: اعلام یک آرایه برای ذخیره عناصر دادهتعریف ایندکس‌کننده به طوری که کد کاربر بتواند از نشانه‌گذاری [ ] استفاده کندایندکس‌کننده‌ها معمولاً به عنوان آرایه‌های هوشمند در C# شناخته می‌شوند....

زمانی که یک خطا رخ می‌دهد، یا CLR یا کد برنامه یک استثنا (exception) پرتاب می‌کند که شامل اطلاعات لازم درباره خطا است.کلاس SystemException یک کلاس پایه برای تمام استثناهایی است که می‌توانند در حین اجرای برنامه رخ دهند.اما، چگونه می‌توانیم استثناها را مدیریت کنیم؟C# پشتیبانی داخلی برای مدیریت استثناها با استفاده از کتابخانه‌های try، catch و finally فراهم می‌کند. شما همچنین می‌توانید کلاس‌های استثنای سفارشی خود را ایجاد کنید...

ما از دلیگیت‌ها برای نشان دادن به توابع مختلف با امضای یکسان استفاده می‌کنیم. همچنین با استفاده از دلیگیت‌ها می‌توانیم توابع را به عنوان پارامتر برای تابع دیگری ارسال کنیم.یک دلیگیت می‌تواند به عنوان یک جایگزین برای یک یا چند متد در نظر گرفته شود....

متن مورد نظر به فارسی به صورت زیر است: تیم .NET رویدادهایی برای توسعه‌دهندگان راه‌اندازی می‌کند.مایکروسافت ناشری است که یک رویداد را (ایجاد می‌کند) و جامعه را مطلع می‌سازد.جامعه مشترک رویداد است و در رویداد (مدیریت می‌کند) شرکت می‌کند.رویدادها در C# از یک مفهوم مشابه پیروی می‌کنند. یک رویداد دارای یک ناشر، مشترک، اطلاع‌رسانی و یک مدیریت‌کننده است. عمومًا، کنترل‌های UI به طور گسترده‌ای از رویدادها استفاده می‌کنند...

جنس‌ها (Generics) قدرتمندترین ویژگی زبان C# هستند.آن‌ها در C# 2.0 معرفی شدند و به شما این امکان را می‌دهند که ساختارهای داده‌ای نوع ایمن تعریف کنید. یک کلاس عمومی (Generic Class) می‌تواند با استفاده از براکت‌های زاویه‌ای <> تعریف شود.چرا باید از جنس‌ها استفاده کنید؟ کد برای انواع مختلف داده تکرار نمی‌شود...

زمانی که یک کلاس ایجاد می‌کنیم، نمی‌توانیم کلاس دومی با همان نام ایجاد کنیم، مگر اینکه در فضای نام (namespace) متفاوتی باشند. بنابراین، مایکروسافت تصمیم گرفت این موضوع را تغییر دهد و چیزی به نام کلاس‌های جزئی (partial classes) را معرفی کرد.این به این معنی است که با استفاده از کلاس‌های جزئی می‌توانیم ۲ کلاس با همان نام را در همان فضای نام ایجاد کنیم.با کلاس‌های جزئی، چندین توسعه‌دهنده می‌توانند به طور همزمان بر روی یک کلاس در فایل‌های جداگانه کار کنند...

هنگام استفاده از کلیدواژه static به این معنی است که کلاس نمی‌تواند با استفاده از کلیدواژه new نمونه‌سازی شود. بنابراین، خواص، متغیرها، متدها و غیره می‌توانند به‌طور مستقیم با استفاده از نام کلاس به جای ایجاد یک شیء جدید دسترسی پیدا کنند.همچنین، کلاس‌های استاتیک به‌خوبی شناخته‌شده‌اند که برای ایجاد متدهای افزونه استفاده می‌شوند...

در C# یک نوع مقدار نمی‌تواند مقدار null را به خود بگیرد. برای مثال، int i = null یک خطای زمان کامپایل به شما می‌دهد. C# 2.0 انواع nullable را معرفی کرد که به شما این امکان را می‌دهد که مقدار null را به متغیرهای نوع مقدار اختصاص دهید...

Func یک نماینده عمومی است که در فضای نام System گنجانده شده است. این نماینده دارای صفر یا چند پارامتر ورودی و یک پارامتر خروجی است.نماینده Func: می‌تواند دارای صفر تا 16 پارامتر ورودی باشد می‌تواند با یک متد ناشناس استفاده شود می‌تواند با عبارات لامبدا استفاده شود

عمل همچنین یک نوع نماینده تعریف شده در فضای نام System است. یک نماینده از نوع Action مشابه نماینده Func است با این تفاوت که نماینده Action مقداری برنمی‌گرداند. به عبارت دیگر، یک نماینده Action می‌تواند با متدی که نوع بازگشتی آن void است، استفاده شود.

واسطه گزینشی یک پارامتر ورودی می‌گیرد و یک مقدار بولی - صحیح یا نادرست - برمی‌گرداند.

توضیحات دوره

در این دوره، شما با زبان C# آشنا خواهید شد، که اغلب به عنوان یک زبان هیبریدی شناخته می‌شود که بهترین ویژگی‌های C و C++ را برای ایجاد یک زبان واقعاً مدرن ترکیب می‌کند. اگرچه فریمورک .NET از چندین زبان برنامه‌نویسی دیگر پشتیبانی می‌کند، اما C# به سرعت به یکی از محبوب‌ترین‌ها تبدیل شده است.

 

C# می‌تواند برای ایجاد تقریباً هر چیزی استفاده شود، اما به ویژه در ساخت برنامه‌های دسکتاپ ویندوز و بازی‌ها توانمندی بالایی دارد. C# همچنین می‌تواند برای توسعه برنامه‌های وب استفاده شود و به طور فزاینده‌ای برای توسعه موبایل نیز محبوب شده است. ابزارهای چندسکویی مانند Xamarin این امکان را فراهم می‌کنند که برنامه‌های نوشته شده با C# در تقریباً هر دستگاه موبایلی استفاده شوند.

 

 

آموزش سی شارپ

 

✅ این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

هر کسی که می خواهد زبان برنامه نویسی سی شارپ را یاد بگیرد.

 

✅ این دوره چه پیشنیازهایی دارد؟

دانش پایه C# مورد نظر است، اما الزامی نیست.

دانشجویان دیگر خریده اند

ترکیب دیجیتال فتوشاپ برای کمپین‌های تبلیغاتی
ترکیب دیجیتال فتوشاپ برای کمپین‌های تبلیغاتی
  • 13 اپیزود
  • 2 ساعت و 23 دقیقه
  • سطح متوسط
امتیاز دوره
هنوز امتیاز ندارد
23,000 206,000
تــومـان
مشاهده دوره
اتصال به گوگل درایو
اتصال به گوگل درایو
  • 9 اپیزود
  • 1 ساعت و 14 دقیقه
  • سطح مقدماتی
امتیاز دوره
هنوز امتیاز ندارد
12,000 96,000
تــومـان
مشاهده دوره
راهنمای سریع شروع برای مبتدیان در Google Apps Script
راهنمای سریع شروع برای مبتدیان در Google Apps Script
  • 15 اپیزود
  • 1 ساعت و 19 دقیقه
امتیاز دوره
هنوز امتیاز ندارد
13,000 104,000
تــومـان
مشاهده دوره
دوره جامع Gmail برای افزایش بهره‌وری و انجام کارها
دوره جامع Gmail برای افزایش بهره‌وری و انجام کارها
  • 16 اپیزود
  • 1 ساعت و 25 دقیقه
امتیاز دوره
هنوز امتیاز ندارد
14,000 126,000
تــومـان
مشاهده دوره
دوره‌ی ارتباطات ویدئویی
دوره‌ی ارتباطات ویدئویی
  • 20 اپیزود
  • 1 ساعت و 50 دقیقه
  • سطح مقدماتی
امتیاز دوره
هنوز امتیاز ندارد
18,000 161,000
تــومـان
مشاهده دوره
تکنولوژی پایه: کابل‌ها و کانکتورها
تکنولوژی پایه: کابل‌ها و کانکتورها
  • 11 اپیزود
  • 2 ساعت و 5 دقیقه
امتیاز دوره
هنوز امتیاز ندارد
20,000 139,000
تــومـان
مشاهده دوره

استاد دوره

امتیاز 4.3 ( 61 رای)
189 امتیاز و کامنت
709 دانشجو
92 دوره آموزشی

دوره های بیشتر از استاد ماراد، مرکز آموزش از راه دور

برای کامنت دادن باید وارد حساب کاربریتون بشین

کامنت ها

36,000 تومان
286,000 تومان
  • 37 اپیزود در مجموع 3 ساعت و 41 دقیقه
  • 0 دانشجو
  • دسترسی مادام العمر به دوره
  • قابل استفاده روی تلفن همراه و رایانه
  • گواهینامه پایان دوره ماراد
امتیاز دوره
هنوز امتیاز ندارد
شرکت در دوره
ضمانت بازگشت وجه
درگاه پرداخت ایمن
پشتیبانی 24 ساعته
تضمین کیفیت