Arcade Classic در جاوا اسکریپت بر روی Canvas

ضبط شده
برنامه‌نویسی یک بازی کامل را امروز انجام دهید. نیاز به نصب هیچ نرم‌افزار خاصی ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید یک ویرایشگر متن و یک مرورگر وب است.
امتیاز دوره ( 1 نفر)
4 از 5
  • زیرنویس فارسی و انگلیسی
  • زندگی فعال
  • 12 اپیزود
  • 2 ساعت و 15 دقیقه
  • سطح مقدماتی
Arcade Classic در جاوا اسکریپت بر روی Canvas

در این دوره چه چیز هایی می آموزید؟

اپیزودها

اپیزود 1 مقدمه و اولین فایل کد
15 دقیقه

با دنبال کردن این ویدیو، شما اولین فایل کدی خود را با استفاده از یک ویرایشگر متن ساده ایجاد خواهید کرد و آن کد را با استفاده از هر مرورگر وب معمولی آزمایش خواهید کرد. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه کنسول مرورگر خود را مشاهده کنید که برای رفع اشکالات در مراحل بعدی بسیار مفید خواهد بود. در صورتی که در هر نقطه‌ای از این ویدیو – یا هر ویدیوی دیگر در این دوره – دچار مشکل شدید، می‌توانید فایل فشرده کد منبع هر ویدیو را دانلود کنید تا نمایی دقیق از نحوه‌ی ظاهر شدن کد پس از اتمام هر مرحله‌ی پوشش داده شده در این دوره داشته باشید.

اپیزود 2 ترسیم و موقعیت‌ها
13 دقیقه

شما یاد خواهید گرفت که چگونه مستطیل‌ها را روی صفحه بکشید، موقعیت آن‌ها را تغییر دهید و ابعادشان را تغییر دهید. این تکنیک drawing به زودی برای نمایش هر دو موقعیت پدل استفاده خواهد شد.

اپیزود 3 حرکت و زمان
15 دقیقه

عمل زنده با حرکت نیاز دارد که کد فقط یک بار اجرا نشود - بلکه باید بارها و بارها اجرا شود. در این مرحله شما این را به کار می‌اندازید و با انجام این کار، دنیای کامل جدیدی از امکانات برای حرکات پویا و تعاملات باز خواهید کرد.

در این وقفه‌ی کوتاه، چند لحظه وقت می‌گذاریم تا دوباره درباره‌ی چگونگی برنامه‌نویسی عملکردها تا به حال فکر کنیم. این تغییرات بر روی عملکرد بازی تأثیری نخواهند گذاشت، اما تغییرات آینده را بسیار آسان‌تر خواهند کرد. این نوع "اصلاح ساختار" در حین رشد برنامه، بخش رایجی از برنامه‌نویسی است.

در اینجا کدی خواهید نوشت که تشخیص دهد چه زمانی توپ از لبه‌های بوم گرافیکی عبور می‌کند. با عبور توپ، جهت آن را معکوس خواهید کرد تا از مرزها برگشت کند و توپ در بازی و در دید باقی بماند.

طراحی یک دایره کمی پیچیده‌تر از طراحی یک مستطیل است، اما بازی با یک توپ گرد بسیار بهتر به نظر می‌رسد. در این مرحله یاد خواهید گرفت که چگونه یک دایره پر شده را روی صفحه نمایش نشان دهید. سپس همه جزئیات پیچیده انجام این کار را در یک تابع کمکی جدید پنهان خواهید کرد، که به طور قابل توجهی میزان چیزی که باید به خاطر بسپارید یا برای دفعه بعدی که نیاز به کشیدن دایره دارید، درک کنید، کاهش می‌دهد.

تا کنون، توپ فقط به‌طور افقی حرکت کرد. حالا با این مرحله، شما توپ را به صورت عمودی حرکت داده و به بالا و پایین می‌زنید. همچنین موقعیت پدال را به حرکات موس خود متصل خواهید کرد.

اکنون شما کد برخورد توپ با هر پدال را خواهید نوشت که باعث می‌شود توپ بلافاصله ریست شود هرگاه با سمت چپ یا راست برخورد کند، مگر اینکه در ناحیه‌ای که توسط پدال مسدود شده است، ضربه بزند.

در اینجا شما پدال سمت راست را برنامه‌نویسی خواهید کرد تا به‌طور خودکار حرکت کند و بازی را انجام دهد، با پیاده‌سازی یک شکل ابتدایی از هوش مصنوعی. همچنین شما امتیازدهی را به بازی اضافه خواهید کرد، به طوری که بازیکن شما بتواند ببیند که در برابر رقیب کامپیوتری خود چقدر خوب عمل می‌کند.

یک جزئیات طراحی ظریف اما بسیار مهم در نحوه رفتار توپ هنگام برخورد با پدل وجود دارد که شما در این مرحله آن را پیاده‌سازی خواهید کرد. نکته دوم اینکه در پایان این سخنرانی، شما بازی را طوری تنظیم خواهید کرد که به محض اینکه یکی از بازیکنان به یک هدف امتیاز مشخص برسد، به پایان برسد.

این آخرین مرحله است! شما به بازیکن اجازه می‌دهید تا با کلیک بر روی ماوس یک دور کامل را بازنشانی کند و یک تور تزئینی را به مرکز میدان بازی اضافه خواهید کرد. در پایان، به‌طور مختصر توضیح می‌دهم که چگونه می‌توانید از شتاب امروز خود برای ادامه یادگیری و تمرین بیشتر در زمینه توسعه ویدئوگیم با این رویکرد استفاده کنید.

این دوره همچنین شامل عضویت در جامعه‌ی جهانی، تحت نظر و تیمی ماست که می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره آن در HomeTeamGameDev.com پیدا کنید.پی‌دی‌اف کامل کتاب درسی و کد منبع مربوطه همراه با دوره جدید ارائه می‌شود!

توضیحات دوره

در پایان این دوره کوتاه شما برنامه‌نویسی اولین بازی خود را انجام خواهید داد. شما اصول توسعه گیم‌پلی را با واقعی انجام دادن آن یاد خواهید گرفت – نویسندگی و اجرای کد واقعی بر روی دستگاه خود.

هر مرحله از دوره دارای کد منبع پیوست شده است، دقیقاً به همان شکلی که باید در آن زمان به نظر برسد (روی "مشاهده منابع" کلیک کنید و سپس "منابع قابل دانلود")، تا بتوانید آن را مقایسه کنید یا از آن شروع کنید، بنابراین نمی‌توانید در هیچ مرحله‌ای گیر کنید!

 

سفر برنامه‌نویسی بازی خود را به روش اثبات شده آغاز کنید

"ساده‌ترین بازی ممکن را بسازید." "یک پروژه توپ و راکت برنامه‌نویسی کنید." "با بازسازی اول یک چیزی از دهه ۱۹۷۰ تمرین کنید." تمام توسعه‌دهندگان مبتدی این توصیه را از همتایان با تجربه‌تر می‌شنوند... چون جواب می‌دهد!

 

با دنبال کردن این روش شما:

  • از یک کلاسیک سرگرم‌کننده که مردم می‌شناسند و از آن لذت می‌برند، طراحی یاد خواهید گرفت.
  • از امروز تمرین خود را شروع کنید – همین حالا! – بدون اینکه منتظر یک ایده باشید.
  • بازی خود را در عرض چند ساعت یا در یک آخر هفته تمام کنید، نه در طول چند ماه.
  • هر خط کدی را که در کل برنامه استفاده شده است، درک کنید.
  • از حواس‌پرتی ناشی از جستجوی هنرهای دقیق یا خلق آن‌ها جلوگیری کنید.
  • اصول لازم برای بهتر ساختن بازی‌های خود را به تسلط درآورید.

شما می‌توانید این بازی را با یک ویرایشگر متن عادی برنامه‌نویسی کنید و آن را در مرورگری که قبلاً دارید، اجرا کنید. به هیچ نرم‌افزار خاصی نیاز نیست.

 

 

آموزش Arcade Classic در جاوا اسکریپت بر روی Canvas

 

 

اگرچه شما در این دوره به زبان JavaScript برای بوم HTML5 برنامه‌نویسی می‌کنید، ولی تمرکز بر روی مفاهیم معمول برنامه‌نویسی بازی است. شما می‌توانید بعداً از این الگوهای مشابه برای دستیابی به نتایج سریع در زبان‌های برنامه‌نویسی دیگر مانند C#، Java، ActionScript 3، C++، یا Python استفاده کنید.

من یک مربی توسعه بازی خصوصی هستم و برای مشتریانی که تازه وارد برنامه‌نویسی گیم‌پلی می‌شوند، این دقیقاً موادی است که برای شروع سریع به آن‌ها آموزش می‌دهم. در عرض چند ساعت شما برنامه‌نویسی اولین پروژه‌تان را به پایان خواهید رساند. این سریع‌ترین راه برای به دست آوردن نتایج است. انرژی به‌دست‌آمده از انجام این کار، یک بنیاد محکم برای درک مفاهیم پیشرفته‌تر ایجاد می‌کند و معنای آن‌ها را در حین ادامه سفر یادگیری بازی شما فراهم می‌کند. توسعه.

 

✅ این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

  • این برای هر کسی است که می خواهد یک مقدمه سریع اما کامل با برنامه نویسی بازی ساده به گونه ای که نیازی به نرم افزار، دانلود یا نصب خاصی نداشته باشد.
  • اگر حداقل کمی با مفاهیم برنامه نویسی عمومی مانند متغیرها، توابع و دستورات اگر آشنا شده باشید، مزیتی خواهید داشت، اما در صورتی که هرگز این اصطلاحات را نشنیده باشید، به طور خلاصه توضیح داده می شوند.
  • اگرچه این a از جاوا اسکریپت و HTML5 استفاده می کند، اما برای افرادی که بر یادگیری HTML5/JS برای طراحی صفحه وب تمرکز دارند در نظر گرفته نشده است.

 

✅ این دوره چه پیشنیازهایی دارد؟

  1. دانش آموزان خیلی زود باید پسوند فایل را در سیستم عامل خود نشان دهند (به طور خلاصه در فیلم توضیح داده شده است)
  2. اگر یک ویرایشگر متن ساده در دسترس باشد که دارای ویژگی های برنامه نویسی مانند شماره خطوط و تورفتگی خودکار (مثلاً Notepad++ در رایانه شخصی، TextWrangler در Mac) باشد که ممکن است مفید باشد اما ضروری نباشد، زیرا یک ویرایشگر متن عمومی مانند Notepad یا TextEdit به خوبی کار خواهد کرد. برای برنامه ای با این اندازه

دانشجویان دیگر خریده اند

اتصال به گوگل درایو
اتصال به گوگل درایو
  • 9 اپیزود
  • 1 ساعت و 14 دقیقه
  • سطح مقدماتی
امتیاز دوره
هنوز امتیاز ندارد
12,000 96,000
تــومـان
مشاهده دوره
راهنمای سریع شروع برای مبتدیان در Google Apps Script
راهنمای سریع شروع برای مبتدیان در Google Apps Script
  • 15 اپیزود
  • 1 ساعت و 19 دقیقه
امتیاز دوره
هنوز امتیاز ندارد
13,000 104,000
تــومـان
مشاهده دوره
دوره‌ی ارتباطات ویدئویی
دوره‌ی ارتباطات ویدئویی
  • 20 اپیزود
  • 1 ساعت و 50 دقیقه
  • سطح مقدماتی
امتیاز دوره
هنوز امتیاز ندارد
18,000 161,000
تــومـان
مشاهده دوره
ترکیب دیجیتال فتوشاپ برای کمپین‌های تبلیغاتی
ترکیب دیجیتال فتوشاپ برای کمپین‌های تبلیغاتی
  • 13 اپیزود
  • 2 ساعت و 23 دقیقه
  • سطح متوسط
امتیاز دوره
هنوز امتیاز ندارد
23,000 206,000
تــومـان
مشاهده دوره
دوره جامع Gmail برای افزایش بهره‌وری و انجام کارها
دوره جامع Gmail برای افزایش بهره‌وری و انجام کارها
  • 16 اپیزود
  • 1 ساعت و 25 دقیقه
امتیاز دوره
هنوز امتیاز ندارد
14,000 126,000
تــومـان
مشاهده دوره
تکنولوژی پایه: کابل‌ها و کانکتورها
تکنولوژی پایه: کابل‌ها و کانکتورها
  • 11 اپیزود
  • 2 ساعت و 5 دقیقه
امتیاز دوره
هنوز امتیاز ندارد
20,000 139,000
تــومـان
مشاهده دوره

استاد دوره

امتیاز 4.3 ( 61 رای)
189 امتیاز و کامنت
709 دانشجو
92 دوره آموزشی

دوره های بیشتر از استاد ماراد، مرکز آموزش از راه دور

برای کامنت دادن باید وارد حساب کاربریتون بشین

کامنت ها

22,000 تومان
175,000 تومان
  • 12 اپیزود در مجموع 2 ساعت و 15 دقیقه
  • 8 دانشجو
  • دسترسی مادام العمر به دوره
  • قابل استفاده روی تلفن همراه و رایانه
  • گواهینامه پایان دوره ماراد
امتیاز دوره ( 1 نفر)
4 از 5
شرکت در دوره
ضمانت بازگشت وجه
درگاه پرداخت ایمن
پشتیبانی 24 ساعته
تضمین کیفیت