آموزش ایجاد بازیها از صفر با استفاده از SDL 2.0
-
زیرنویس فارسی و انگلیسی
- زندگی فعال
- 20 اپیزود
- 1 ساعت و 34 دقیقه
- سطح متوسط
در این دوره چه چیز هایی می آموزید؟
اپیزودها
در اینجا متن شما به فارسی ترجمه شده است: ``` در حالی که( حقیقت ) { بهروزرسانی(); رسم(); } ``` توجه داشته باشید که کد برنامهنویسی به عنوان یک متن معمولی ترجمه شده است و عبارات مربوط به برنامهنویسی (مثل `update()` و `draw()`) به همان شکل باقی ماندهاند.
شما به این نیاز دارید تا PNGها و JPGها را بارگذاری کنید! https://www.libsdl.org/projects/SDL_image/
ما از پروژه Ping https://github.com/superwills/Ping برای بارگذاری افکتهای صوتی و موسیقی استفاده میکنیم.
ما از پروژه Ping (https://github.com/superwills/Ping) برای پخش موسیقی و صدا استفاده میکنیم.
ما از پروژه Ping (https://github.com/superwills/Ping) برای یادگیری در مورد FSM ها استفاده می کنیم.
استفاده از کلاس RectF برای تشخیص برخورد بین اجسام مجاور https://github.com/superwills/SideScroller
اکشن های دوره
توضیحات دوره
آیا تا به حال خواستهاید بازی خود را از صفر با زبان C++ برنامهنویسی کنید؟
آیا میخواهید از رایگان و آسان بودن استقرار چندسکویی (ویندوز، مک، لینوکس، iOS و اندروید) لذت ببرید؟
در این دوره، مقدمهای پایهای به برنامهنویسی بازیها با C++ و استفاده از کتابخانه SDL 2.0 خواهیم داشت. ما از SDL 2.0 برای:
- نمایش یک پنجره بر روی صفحه
- رسم خطوط و مستطیلها
- رسم تصاویر روی صفحه
- استفاده از اصول شیگرا برای مدیریت دادههای تصاویر و شخصیتهای بازی
- بارگذاری و پخش صدا و موسیقی از دیسک
- انجام تشخیص برخورد با استفاده از مستطیلها
- مدیریت حالت بازی و انتقالهای حالت بازی با استفاده از ماشین حالتهای متناهی
اجمالی و انگیزش
چرا از SDL 2.0 استفاده کنیم؟
بسیاری از مردم ترجیح میدهند از موتورهای بازی کامل مانند Unity یا Unreal Engine 4 برای ساخت بازیهای خود استفاده کنند. Unity و Unreal هزینههای مجوزی دارند.
آیا آمادهاید آن هزینه اضافی را بپذیرید؟
چه میشود اگر بتوانید از خرج کردن آن پول برای موتور خودداری کنید و آن را به خرید داراییها و منابع دیگر اختصاص دهید؟
چه نظری درباره استفاده از یک API رایگان و متنباز برای صدا، گرافیک و ورودی برای انتشار بازی خود بر روی تمام دستگاهها دارید؟ و آزادی برنامهنویسی در C خالص یا C++؟
LibSDL به شما این امکان را میدهد. دستورات ساده C به شما این امکان را میدهند که به راحتی صداها و موسیقی را بارگذاری کرده و گرافیک شتابدهی سختافزاری را بارگذاری و نمایش دهید. چارچوب سادهای که من در مثالهای کد در اینجا ارائه میدهم، شروع به کار شما در ساخت بازیهای خود از صفر را آسان خواهد کرد.
برنامهنویسی مستقیم از C++ (به جای استفاده از یک موتور) به شما کنترل بیشتری بر نحوه انجام کارها درون بازی میدهد.
اگر از برنامهنویسی خام لذت میبرید و همیشه میخواستید ببینید بازیهایی مانند Super Mario Brothers، Dragon Warrior و دیگر بازیهای کلاسیک NES چگونه ساخته میشوند، این دوره را امتحان کنید!
بسیاری از بازیهای حرفهای و مستقل قبلاً از libsdl استفاده کردهاند، از جمله:
رابین هود - افسانه شرود، Left 4 Dead 2، Steel Storm، ادنا و هاروی،
پروتئوس، روانکاوان، فراموشی، جلوبرنده سریع، سایبریا، ناوتهای شگفتانگیز و بیشتر.
✅ این دوره برای چه کسانی مناسب است؟
- این دوره در مورد ایجاد موتورهای بازی قوی نیست!
- ما تعدادی کد موتور معمولی (کد تشخیص برخورد) را خواهیم دید، اما تمرکز ما روی مونتاژ بازی با استفاده از SDL است.
- این بازی در مورد ایجاد هنر بازی نیست. آن شاهزاده خانم در قلعه دیگری است!
- اگر به رابط مستقیم با SDL 2.0 علاقه دارید (بدون هیچ لایه دیگری بین!) این دوره برای شما مناسب است.
- تمرکز اصلی ما در این دوره ساخت بازی با استفاده از SDL خواهد بود
✅ این دوره چه پیشنیازهایی دارد؟
- برای اینکه بتوانید این دوره را دنبال کنید، به یک سطح مهارت متوسط با کدنویسی در ++C نیاز دارید
- شما در محیط توسعه انتخابی خود به یک IDE نیاز دارید (در ویندوز، معمولاً Visual Studio، Mac=Xcode)
- شما باید SDL 2.0 را از http://libsdl.org (رایگان و open source ) دانلود کنید.
دانشجویان دیگر خریده اند
سفارشی
- 21 اپیزود
- 7 ساعت
- سطح مقدماتی
- 8 اپیزود
- 36 دقیقه
- سطح مقدماتی
- 1 جلسه
- 60 دقیقه
- 28 اپیزود
- 1 ساعت و 51 دقیقه
- 3 اپیزود
- 24 دقیقه
- سطح مقدماتی
- 65 اپیزود
- 11 ساعت و 7 دقیقه
- 7 اپیزود
- 56 دقیقه
- سطح مقدماتی
استاد دوره
کامنت ها
هشتگ ها
-
20 اپیزود در مجموع 1 ساعت و 34 دقیقه
-
17 دانشجو
-
قابل پخش در همه ساعات شبانه روز
-
قابل استفاده روی تلفن همراه و رایانه
-
گواهینامه پایان دوره ماراد
کامنت شما با موفقیت ارسال شد
ثبت گزارش دوره
برای ارسال گزارش میبایست ابتدا وارد شوید
گزارش شما با موفقیت ارسال شد
ورود / ثبت نام
برای فالو کردن استاد ابتدا وارد شوید
ثبت نام در دوره
برای مشاهده این اپیزود باید در دوره ثبت نام کنید.