ایجاد بازیها از صفر با استفاده از SDL 2.0
-
زیرنویس فارسی و انگلیسی
- زندگی فعال
- 20 اپیزود
- 1 ساعت و 34 دقیقه
- سطح متوسط
در این دوره چه چیز هایی می آموزید؟
اپیزودها
در اینجا متن شما به فارسی ترجمه شده است: ``` در حالی که( حقیقت ) { بهروزرسانی(); رسم(); } ``` توجه داشته باشید که کد برنامهنویسی به عنوان یک متن معمولی ترجمه شده است و عبارات مربوط به برنامهنویسی (مثل `update()` و `draw()`) به همان شکل باقی ماندهاند.
شما به این نیاز دارید تا PNGها و JPGها را بارگذاری کنید! https://www.libsdl.org/projects/SDL_image/
ما از پروژه Ping https://github.com/superwills/Ping برای بارگذاری افکتهای صوتی و موسیقی استفاده میکنیم.
ما از پروژه Ping (https://github.com/superwills/Ping) برای پخش موسیقی و صدا استفاده میکنیم.
ما از پروژه Ping (https://github.com/superwills/Ping) برای یادگیری در مورد FSM ها استفاده می کنیم.
استفاده از کلاس RectF برای تشخیص برخورد بین اجسام مجاور https://github.com/superwills/SideScroller
اکشن های دوره
توضیحات دوره
آیا تا به حال خواستهاید بازی خود را از صفر با زبان C++ برنامهنویسی کنید؟ آیا میخواهید از رایگان و آسان بودن استقرار چندسکویی (ویندوز، مک، لینوکس، iOS و اندروید) لذت ببرید؟ در این دوره، مقدمهای پایهای به برنامهنویسی بازیها با C++ و استفاده از کتابخانه SDL 2.0 خواهیم داشت. ما از SDL 2.0 برای:
- نمایش یک پنجره بر روی صفحه
- رسم خطوط و مستطیلها
- رسم تصاویر روی صفحه
- استفاده از اصول شیگرا برای مدیریت دادههای تصاویر و شخصیتهای بازی
- بارگذاری و پخش صدا و موسیقی از دیسک
- انجام تشخیص برخورد با استفاده از مستطیلها
- مدیریت حالت بازی و انتقالهای حالت بازی با استفاده از ماشینحالتهای متناهی
اجمالی و انگیزش
چرا از SDL 2.0 استفاده کنیم؟ بسیاری از مردم ترجیح میدهند از موتورهای بازی کامل مانند Unity یا Unreal Engine 4 برای ساخت بازیهای خود استفاده کنند. Unity و Unreal هزینههای مجوزی دارند. آیا آمادهاید آن هزینه اضافی را بپذیرید؟ چه میشود اگر بتوانید از خرج کردن آن پول برای موتور خودداری کنید و آن را به خرید داراییها و منابع دیگر اختصاص دهید؟
چه نظری درباره استفاده از یک API رایگان و متنباز برای صدا، گرافیک و ورودی برای انتشار بازی خود بر روی تمام دستگاهها دارید؟ و آزادی برنامهنویسی در C خالص یا C++؟
LibSDL به شما این امکان را میدهد. دستورات ساده C به شما این امکان را میدهند که به راحتی صداها و موسیقی را بارگذاری کرده و گرافیک شتابدهی سختافزاری را بارگذاری و نمایش دهید. چارچوب سادهای که من در مثالهای کد در اینجا ارائه میدهم، شروع به کار شما در ساخت بازیهای خود از صفر را آسان خواهد کرد.
برنامهنویسی مستقیم از C++ (به جای استفاده از یک موتور) به شما کنترل بیشتری بر نحوه انجام کارها درون بازی میدهد. اگر از برنامهنویسی خام لذت میبرید و همیشه میخواستید ببینید بازیهایی مانند Super Mario Brothers، Dragon Warrior و دیگر بازیهای کلاسیک NES چگونه ساخته میشوند، این دوره را امتحان کنید!
بسیاری از بازیهای حرفهای و مستقل قبلاً از libsdl استفاده کردهاند، از جمله:
رابین هود - افسانه شرود، Left 4 Dead 2، Steel Storm، ادنا و هاروی،
پروتئوس، روانکاوان، فراموشی، جلوبرنده سریع، سایبریا، ناوتهای شگفتانگیز و بیشتر.
دانشجویان دیگر خریده اند
- 9 اپیزود
- 1 ساعت و 30 دقیقه
- 58 اپیزود
- 9 ساعت و 41 دقیقه
- سطح مقدماتی
- 25 اپیزود
- 1 ساعت و 26 دقیقه
- سطح مقدماتی
- 30 اپیزود
- 1 ساعت و 20 دقیقه
- سطح مقدماتی
- 4 اپیزود
- 1 ساعت و 45 دقیقه
- سطح متوسط
- 23 اپیزود
- 1 ساعت و 47 دقیقه
- سطح مقدماتی
استاد دوره
دوره های بیشتر از استاد ماراد، مرکز آموزش از راه دور
کامنت ها
هشتگ ها
-
20 اپیزود در مجموع 1 ساعت و 34 دقیقه
-
4 دانشجو
-
قابل پخش در همه ساعات شبانه روز
-
قابل استفاده روی تلفن همراه و رایانه
-
گواهینامه پایان دوره ماراد
کامنت شما با موفقیت ارسال شد
ثبت گزارش دوره
برای ارسال گزارش میبایست ابتدا وارد شوید
گزارش شما با موفقیت ارسال شد
ورود / ثبت نام
برای فالو کردن استاد ابتدا وارد شوید
ثبت نام در دوره
برای مشاهده این اپیزود باید در دوره ثبت نام کنید.