ماراد مرکز آموزش از راه دور

نحوه مطالعه درس زبان انگلیسی برای امتحانات

675 روز پیش

ترانه رحمانی

زمان مورد نیاز برای مطالعه 4 دقیقه
نحوه مطالعه درس زبان انگلیسی برای امتحانات

درس زبان انگلیسی یکی از دروسی است که معمولا دانش آموزان با آن ارتباط خوبی برقرار نمی کنند و بسیاری از دانش آموزان علاوه بر کلاس های مدرسه برای کسب نمره خوب در این درس به کلاس های فوق العاده یا جبرانی می روند با این حال روش مطالعه درس زبان انگلیسی برای اغلب دانش آموزان پیچیده است ما در این مقاله قصد داریم تا نحوه مطالعه درس زبان انگلیسی برای امتحانات میانترم و پایانترم را به شما آموزش دهیم تا بدون نیاز به شرکت کردن در کلاس های خصوصی بهترین نمره را در امتحان های زبان انگلیسی کسب کنید.

 

 

نحوه مطالعه درس زبان انگلیسی

 

 

روش مطالعه درس زبان انگلیسی 

 

  • آشنایی با نمونه سوال زبان انگلیسی

اولین و بهترین کار این است که شما با نمونه سوالات امتحانی این درس و نحوه بارم بندی آن آشنا شوید. در حالت کلی سوالات زبان انگلیسی به صورت زیر طرح می شود.

  1. بخش املا که معمولا سوالات به شکل کلمات ناقص می آید که شما باید آن کلمات ناقص را کامل کنید.
  2. نمونه دیگری از سوالات به این شکل است که چند کلمه به شما داده می شود و از شما می خواهد جملات را با کلمه مناسب پر کنید.
  3. تکمیل سوالات جای خالی با استفاده از دانش خود نمونه ای دیگر از سوالات زبان انگلیسی است.
  4. کامل کردن جملات ناقص بر اساس جملات داده شده از جمله سوالاتی است که در آزمون زبان انگلیسی داده می شود
  5. یک نمونه از سوالات دیگر که در امتحان زبان انگلیسی طرح می شود پاسخ به سوالات با توجه به تصاویر است معمولا این تصاویر دقیقا تصاویر نمونه سوالات کتاب است.
  6. پاسخ به سوالات چهار گزینه ای
  7. وصل کردن ستون های الف و ب مرتبط به هم
  8. تلفظ
  9. ریدینگ یا متن خوانی

 

 

آشنایی با نمونه سوال زبان انگلیسی

 

 

  • بهترین منبع کتاب درسی

برای امتحانات کلاسی، میانترم، پایانترم و حتی امتحان نهایی بهترین منبع خود کتاب درسی است بنابراین به هیچ وجه از منابع دیگر استفاده نکنید چرا که بیشتر باعث سردرگمی شما می شود. تسلط شما به دروس مطرح شده در کتاب درسی به تنهایی باعث کسب نمره عالی در امتحانات می شود.

 

  • خواندن لغات و واژه ها

اولین و بهترین کار این است که لغات هر درس را به طور کامل بخوانید در حین خواندن لغات به تلفظ و املا آن نیز دقت کنید. اگر لغات را نمی توانید به راحتی حفظ کنید برای هر لغت یک کد در ذهن خود بسازید این کار باعث افزایش یادگیری شما می شود.

 

  • یادداشت کردن لغات مهم و پرکاربرد همراه با معنی آن ها

در حین خواندن واژه های هر درس، لغات مهم و پرکاربرد را یاداشت و یا هایلایت کنید. سعی کنید کلمات را در قالب جمله یاد بگیرید زیرای برای هر کلمه ممکن است چند معنی متفاوت وجود داشته باشد. همچنین کلماتی را که سخت تر یاد می گیرید را نیز یادداشت کنید تا مجددا آن ها را مطالعه کنید. در حین خواندن لغات تلفظ صحیح آن را نیز بیاموزید.

  • لغات مترادف و متضاد

یکی از نمونه سوالاتی که بسیار در امتحان زبان انگلیسی طرح می شود نوشتن مترادف و متضاد کلمات است برای این که لغات مترادف و متضاد را در کنار هم داشته باشید بهتر است آن ها را در یک دفترچه یادداشت کنید. دقت کنید که یادگیری لغات و معنای آن تنها با تمرین کردن امکان پذیر است بنابراین برای خواندن لغات حداقل روزی ده دقیقه وقت بگذارید.

  • درک مطلب و ریدینگ

بعد از یادگیری واژه ها و لغات به سراغ متن درس بروید و آن را بخوانید و سعی کنید خودتان آن را معنی کنید و هر جا کلمه ای را یاد نداشتید سعی کنید آن کلمه را نادیده گرفته و تنها پیام متن را درک کنید. سپس متن را دوباره با ترجمه مطالعه کنید تا متوجه اشکالات خود شوید.

  • گرامر

از نظر اکثر دانش آموزان گرامر سخت ترین بخش یادگیری زبان انگلیسی است. این بخش مربوط به ساختار جمله بندی و استفاده از افعال درست و ... است بهتر است گرامر را از پایه به شکل کامل یاد بگیرید. در این راستا می توانید از آموزش های موجود در اینترنت نیز بهره بگیرید و با انجام تمرین های متفاوت به این بخش کاملا مسلط شوید.

 

 

روش صحیح مطالعه زبان انگلیس برای امتحانات

 

 

بیشتر بدانید: مقاله بهترین روش مطالعه ریاضی به یادگیری راحت تر درس ریاضی به شما کمک می کند.

چند نکته مهم

  1. زبان انگلیسی بسیار فرار است و برای یادگیری آن لازم است که همیشه مطالعه داشته باشید بنابراین در طول سال تحصیلی لازم است که هر شب ده دقیقه مطالعه داشته باشید.
  2. برای مطالعه لغات زبان انگلیسی از زمان های مرده خود استفاده کنید به عنوان مثال زمانی که در اتوبوس نشسته اید به جای انتظار کشیدن برای به مقصد رسیدن لغات زبان را بخوانید.
  3. بارم بندی درس زبان انگلیسی در امتحانات نهایی به این صورت است که از بخش واژگان 6 نمره از بخش قواعد 6 نمره، مهارت نوشتاری 8 نمره، مهارت خواندن 8 نمره و مهارت شنیداری 12 نمره دارد.
  4. خواندن نمونه سوالات امتحانی سال های قبل بسیار در کسب نمره عالی در درس زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند.
  5. یکی دیگر از عواملی که به یادگیری بهتر درس زبان انگلیسی به شما کمک می کند خواندن این درس به شکل گروهی است.
  6. برای بهتر نتیجه گرفتن در دروس خواندنی بهتر از بعد از هر 45 دقیقه مطالعه حدود 15 دقیقه به خود استراحت بدهید این کار باعث می شود تا شما درس را بهتر یاد بگیرید.

جمع بندی

در این مطلب از وبلاگ ماراد درباره نحوه صحیح مطالعه درس زبان انگلیسی برای امتحانات را به شما آموزش دادیم و دانستیم که درس زبان انگلیسی جزو دروسی است که بسیار فرار است و برای یادگیری این درس شما نیازمند تمرین و تکرار بسیار هستید. علاوه بر این در این مقاله به شما آموزش دادیم که لغات درس انگلیسی، گرامر، ریدینگ را به چه شکل مطالعه کنید تا بهترین نتیجه را کسب کنید. همچنین شما می‌توانید با کلیک کردن بر روی #زبان_انگلیسی  آموزش های آنلاین مربوط به درس زبان انگلیسی را در سایت ماراد ببینید و برای یادگیری و کسب نمرات بهتر از این آموزش ها بهره ببرید.

امیدوارم خواندن این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

 

دیدگاه شما

مقالات مشابه