ماراد مرکز آموزش از راه دور

بهترین روش مطالعه ریاضی

668 روز پیش

ترانه رحمانی

زمان مورد نیاز برای مطالعه 4 دقیقه
بهترین روش مطالعه ریاضی

درس ریاضی جزو دروسی است که با شنیدن نام آن اکثر دانش آموزان دچار استرس می شوند و بر این باورند که درسی بسیار سخت است اما باید بدانید که برای موفقیت در درس ریاضی باید آن را با اصول متناسب با آن مطالعه کرد. قطعا اگر شما روش درست مطالعه ریاضی را بدانید نه تنها می توانید نمرات مناسبی را در این درس کسب کنید بلکه به این درس بسیار علاقه مند می‌شود. در این مطلب قصد داریم بهترین روش مطالعه ریاضی را به شما آموزش دهیم. بنابراین اگر شما هم جزو کسانی هستید که قصد دارید در درس ریاضی پیشرفت کنید به شما پیشنهاد می کنم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

 

آموزش آنلاین ریاضی

 

 

ویژگی‌های درس ریاضی

درس ریاضی دارای ویژگی های خاصی است که نحوه مطالعه آن را با سایر دروس بسیار متفاوت کرده است در این بخش از مقاله ویژگی های این درس  را برای شما بیان می کنیم.

  1. مباحث درس ریاضی کاملا به هم پیوسته است این به این معنا است که برای یادگیری درس ریاضی باید مطالب را از پایه به درستی یاد بگیرید.
  2. باید بدانید که یادگیری درس ریاضی تنها با گوش دادن امکانپذیر نیست بنابراین لازم حتما نکات مهم را یادداشت برداری کنید.
  3. فرمول های ریاضی را حفظ نکنید بلکه یاد بگیرید، در این صورت هیچگاه آن‌ها را فراموش نمی کنید.
  4. برای تثبیت یادگیری این درس باید تمرین ها و سوالات مختلفی را حل کنید.

 

روش مطالعه ریاضی

 

 

روش صحیح مطالعه ریاضی

اولین نکته ای که در درس ریاضی باید به آن توجه کنید این است که مطالب درس ریاضی به هم پیوسته است یعنی برای دانستن درس ریاضی باید آن را از پایه به درستی یاد بگیرید. به این صورت مطالب را راحت تر می آموزید. در این قسمت از مقاله 10 نکته اساسی را که به شما کمک می‌کند تا درس ریاضی را به خوبی یاد بگیرید را آموزش می‌دهیم.

به توضیحات معلم خوب گوش کنید

برای این که بتوانید درس ریاضی را به راحتی یاد بگیرید لازم است در هنگام تدریس درس با دقت به توضیحات معلم گوش دهید و در کلاس درس فعالیت داشته باشید مثلا اگر قسمتی از درس را متوجه نشدید از معلم خود بخواهید تا مجدد آن قسمت را برای شما توضیح دهد. داشتن تعامل دو طرفه در حین آموزش بسیار به یادگیری شما کمک میکند.

یاداشت برداری کنید

نوشتن جزوه و نکات مهم درس یکی از عواملی است که بسیار به شما در مطالعه مجدد ریاضی کمک می کند. شما با نوشتن نکات مهم تنها کافی است که یک بار جزوه را مطالعه و تمرینات آن را حل کنید.

ریاضی را یاد بگیرید، حفظ نکنید

یادگیری با حفظ کردن کاملا متفاوت است، از آنجا که نمونه سوالات ریاضی کاملا متنوع است اگر تنها شما مباحث و فرمول ها را حفظ کرده باشید با یک تغییر کوچک در مسئله دیگر قادر به حل سوال نخواهید بود. بنابراین بهتر است فرمول ها و روش های حل مسائل را یاد بگیرید تا بتوانید تمامی نمونه سوال ها را حل کنید.

مطالعه درس داده شده در همان روز تدریس

بعد از تدریس هر مبحث از درس ریاضی لازم است آن مبحث را همان روز مطالعه کنید این کار باعث می شود شما درصد بسیاری از مباحث را همان موقع یاد بگیرید و بسیاری از مشکلاتتان برطرف شود.

حل مجدد سوالات حل شده توسط معلم

هنگام تدریس درس ریاضی، معلم تعدادی نمونه سوال ریاضی را با توضیح حل می کند لازم است که برای یادگیری بیشتر مثال های حل شده را بدون کمک جزوه و راه حل های آن مجددا خودتان سوالات را حل کنید و سپس از روی جزوه توضیحات آن را مجددا مطالعه کنید.

تمرین کنید

حال برای تثبیت مطالب خوانده شده بهتر است تمرین حل کنید. شما می توانید از نمونه سوالات مختلفی که در فضای مجازی یا کتاب های کمک درسی وجود دارد استفاده کنید. با حل تمرین های متفاوت نکات بسیار زیادی را یاد می گیرید.

 

 

ریاضی

 

 

مرور کردن

با توجه به این که حجم مطالب در درس ریاضی بسیار زیاد است ممکن است که بعضی از مطالب را در طول زمان فراموش کنید بنابراین باید در فاصله های معین مطالب را مرور کنید. بهتر است در هنگام مرور کردن مطالب نکات مهم را نیز به صورت خلاصه نویسی یادداشت کنید.

 

مزایا و فواید روش صحیح مطالعه ریاضی

 اگر شما برای یادگیری هر درسی روش صحیح مطالعه آن را یاد داشته باشید قطعا در آن درس پیشرفت بسیاری پیدا می کنید. از مزایا روش صحیح مطالعه ریاضی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. با استفاده از روش بالا مطالب یاد گرفته شده در حافظه بلند مدت شما ثبت می شود. بنابراین احتمال فراموش کردن مباحث آموزش دیده شده بسیار کاهش پیدا می کند.
  2. با استفاده از روش صحیح مطالعه ریاضی شما انرژی کمتری برای مطالعه مجدد دروس صرف می کنید.
  3. با استفاده از روش صحیح مطالعه ریاضی شما زمان کمتری را برای مطالعه مجدد دروس صرق می کنید.
  4. همچنین پیروی کردن از این روش یادگیری شما را افزایش می دهد و در کسب نمره بالا بسیار به شما کمک می کند.

 

 

بهترین روش مطالعه ریاضی

 

 

چند نکته مهم

  • برای موفقیت در هر کاری باید هدف گذاری انجام دهید. خواندن درس ریاضی هم از این قضیه مستثنی نیست بهتر است برای این که مطالعه درس ریاضی را با انگیزه بیشتری انجام دهید بهتر است یک هدف برای خود تعیین کنید مثلا کسب نمره 20 در امتحان ترم اول
  • متاسفانه درس ریاضی جزو دروسی است که همیشه از آن به عنوان سخت و پیچیده ترین درس یاد می شود و این باعث می شود که ناخودآگاه به شما استرس و اضطراب وارد شود بنابراین بهتر است که استرس را از خود دور کنید تا بتوانید تمرکز بیشتری داشته باشید.

جمع بندی

در این مطلب از وبلاگ ماراد روش صحیح مطالعه درس ریاضی را به شما آموزش دادیم و دانستیم که برای موفقیت و پیشرفت در این درس نیازمند پیروی از روش صحیح مطالعه کردن این درس هستید. با استفاده از روش های فوق نه تنها درس ریاضی را به خوبی یاد می گیرید بلکه از خواندن این درس نیز بسیار لذت می برید. امیدوارم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید.

همچنین شما می‌توانید با کلیک کردن بر روی #ریاضی  آموزش های آنلاین ریاضی را در سایت ماراد ببینید و برای یادگیری و کسب نمرات بهتر از این آموزش ها بهره ببرید.

 

 

دیدگاه شما

مقالات مشابه