ماراد مرکز آموزش از راه دور

چگونه دانشجو بیشتر برای دوره‌های آموزشی جذب کنیم؟

880 روز پیش

ترانه رحمانی

زمان مورد نیاز برای مطالعه 4 دقیقه
چگونه دانشجو بیشتر برای دوره‌های آموزشی جذب کنیم؟

 

زمانی‌که شما تصمیم می‌گیرید یک دوره‌ی آموزشی برگزار کنید، چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین، باید این نکته را در نظر بگیرید که که چگونه برای دوره‌های خود دانشجو‌های بیشتری جذب کنید و به این ترتیب به کسب درآمد بیشتری برسید. ما در این مقاله سعی داریم تمامی نکات و راه‌های جذب دانش‌آموزان را به شما آموزش دهیم و در این راه شما را یاری کنیم.

 

انتخاب پلتفرم مناسب

اولین و مهم‌ترین عامل در افزایش و جذب دانشجو و دانش‌آموز انتخاب یک پلتفرم با کیفیت و با امکانات بالا است که در عین حال کار کردن با آن بسیار راحت باشد. ماراد یکی از پلتفرم‌های آموزش از راه دور است که امکانات بالایی مانند تخته‌سفید، اشتراک گذاری وب کم، امکان به اشتراک گذاری صفحه نمایش رایانه، امکان برگزاری کلاس و وبینار آنلاین و ده‌ها ویژگی مثبت دیگر دارد. یک عامل مهم که پلتفرم ماراد را نسبت به سایر پلتفرم‌ها متمایز می‌کند این است که اساتید و معلمین گرامی می‌توانند از سرویس ها و خدمات آن به صورت کاملا رایگان استفاده کنند.

معرفی کامل دوره‌ی آموزشی

اگر دوره‌ی شما آفلاین است بهتر است یک ویدیوی معرفی دوره بگیرید و در آن به معرفی خود، اهداف دوره، نتایج دوره، سرفصل های دوره و کسانی که قبلا از این دوره استفاده کرده اند و بازخورد مثبتی داشته اند بپردازید، بهتر است تایم این ویدیو بین 1 تا 3 دقیقه باشد، این ویدیو را در شبکه های اجتماعی و وب سایت شخصی خود به اشتراک بگذارید. حتی توصیه می‌کنیم برای دور‌ه‌ی تان هزینه تبلیغات بپردازید تا نتیجه‌ی بهتری بگیرید.

وبینار رایگان

برگزاری وبینار رایگان این کمک را به شما می‌کند که بتوانید دوره‌ی آموزشی خود را به تعداد زیادی مخاطب معرفی کنید، البته این نکته را هم در نظر بگیرید که قبل از برگزاری وبینار رایگان خود، حداقل 5 روز قبل از برگزاری آن را تبلیغ کنید و عنوانی جذاب برای آن در نظر بگیرید.

هرچه کیفیت وبینار شما بالاتر باشد جذب دانشجوی بیشتری خواهید داشت، بنابراین نهایت سعی خود را کنید تا این وبینار مورد توجه مخاطبین قرار گیرد.

دانش آموزان را با سیستم آموزش از راه دور آشنا کنید

معمولا وقتی تکنولوژی جدیدی به وجود می‌آید اکثرا در مقابل با آن جبهه می‌گیرند و کاملا مردد هستند که از آن استفاده کنند یا نه!!  که در این مورد بهتر است که قبل از آن برای این گروه از مزایای این نوع آموزش توضیح دهید و آن‌ها را توجیه کنید. سپس آن‌ها را با محیط آموزش (پلتفرم) آشنا کنید.

تبلیغات

نقش تبلیغات را درجذب دانشجو دست کم نگیرید. برای هر کسب وکاری 90 درصد انرژی خود را برای تبلیغات بگذارید.

تبلیغات انواع مختلفی دارد  تبلیغات محیطی، تبلیغات بنری، تبلیغات پیامکی، تبلیغات اینفلوئنسری، تبلیغات تلگرامی و...که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. ، pcp,cpm,cpaتبلیغات

محتوای آموزشی جذاب و با کیفیت

همیشه یک محتوای با کیفیت و خلاقانه مخاطب را به وجد می‌آورد. بنابراین سعی کنید از شیوه های تدریس کلاسیک بپرهیزید و در این باره خلاقانه و خاص عمل کنید. مثلا استفاده از ویدیوهای آموزشی واسلایدهای جذاب.

تعامل با دانشجو

سعی کنید در این نوع آموزش تعامل دو طرفه با دانشجو داشته باشید. علاوه بر تدریس کردن از دانشجویان خود نیز بخواهید که بخشی از درس را ارائه دهند، به سوال های مطرح شده پاسخ دهند، به نوشتن یک مقاله بپرازند و ... این‌ها همه روش‌هایی برای تعامل با دانشجو و پویا نگهداشتن کلاس درس است.

حفظ ارتباط بین مدرس و دانش آموزان در طول دوره

پیشنهاد می‌شود در طول دوره با دانشجویان خود در ارتباط باشید و مشکلات و سوال‌های آن‌ها را پاسخ دهید. این کار موجب می‌شود دانشجو احساس حمایت و ارزشمند بودن کند.

برای دانشجویان خود تشویقی درنظر بگیرید

برای دانشجویانی که بسیار فعال هستند و مشارکت زیادی در کلاس دارند موارد تشویقی در نظر بگیرید مثلا برای دوره های بعدی که قرار است برگزار کنید برای این نوع از دانشجویان تخفیف بگذارید.

این کار حس رقابت و همچنین انگیزه را در دانشجویان شما به وجود می‌آورد.

جمع بندی

در این مقاله سعی شد تمامی روش هایی که باعث جذب دانشجو  می‌شود و به شما کمک می‌کند تا به کسب درآمد بیشتری برسید را بررسی کنیم.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شود.

دیدگاه شما

مقالات مشابه