ماراد مرکز آموزش از راه دور

چرا دوره آموزشی آنلاین بهتر از دوره حضوری است ؟

929 روز پیش

ریحانه شاهی

زمان مورد نیاز برای مطالعه 10 دقیقه
چرا دوره آموزشی آنلاین بهتر از دوره حضوری است ؟

چرا دوره آموزشی آنلاین بهتر از دوره حضوری است ؟        
            


آموزش آنلاین را می توان در هر مکان و در هر زمان انجام داد و تنها مولفه‌ی مورد نیاز آن اتصال به اینترنت میباشد . 


این با ساختارهای کلاسی حضوری امکان پذیر نیست. بسیاری از دوره ها در حال حاضر نیز از طریق تلفن همراه فعال هستند و با ترکیب متن ، گرافیک و ویدئو یک تجربه یادگیری منحصر به فرد ایجاد می کنند. 
یادگیری به شیوه آنلاین می تواند به افراد زیادی برسد و سازگار است و همه مطالب یکسانی را دریافت می کنند. 

 

امروزه ، آموزش آنلاین از مجموعه ای از دوره های دقیق طراحی شده برای پوشش دادن به سبک های مختلف یادگیری هر زبان آموز استفاده می کند و ابزارهای نرم افزاری زیادی مانند نرم افزار سیستم مدیریت یادگیری (LMS) یا نرم افزار آموزش الکترونیکی وجود دارد که باعث رضایت همگان می‌شود .

 

بیشتر افراد این روزها ترجیح می‌دهند کارهای خودشان را مانند: خواندن خبر، دیدن برنامه‌های تلویزیونی، گفتگو با دوستان، گرفتن تاکسی ، خرید و بسیاری از موارد دیگر را به صورت آنلاین و مجازی انجام دهند. با توجه به این موارد می‌توان گفت که به راحتی فعالیت در فضای آنلاین برای ما فراهم می‌باشد.

 

جای تعجب نیست که چرا میلیون ها دانش آموز از سراسر جهان برنامه های مدرک آنلاین را انتخاب می کنند یا حداقل یک دوره کالج را از طریق یک پلتفرم آنلاین میگذرانند. یادگیری آنلاین باید بزرگترین انقلاب در آموزش معاصر باشد. این یک تغییر بزرگ در سیستم است و فرصت های بزرگی را برای همه کسانی که می خواهند چیزی یاد بگیرند ایجاد کرد .

 

با مقایسه نتایج آموزش حضوری و غیرحضوری، بسیاری از دانشگاه‌های برتر جهانی، دوره‌های غیرحضوری ( آنلاین) را پیشنهاد می‌دهند. 
همچنین این امکان در فضای آنلاین فراهم شده است تا افراد بتوانند برای بسیاری از دوره‌های آنلاین، مانند دوره‌های حضوری، گواهینامه معتبر دریافت کنند.

بنابراین آموزش مجازی نه تنها  می تواند ما را در انجام اهداف آموزشی یاری نماید بلکه این امکان را فراهم می سازد تا به سرعت به یادگیری های فردی و گروهی بپردازیم و  می‌توانیم رویکردی متفاوت همراه با یادگیری را نیز تجربه کنیم.

در ادامه توضیح خواهیم داد که چرا یادگیری آنلاین فوق العاده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. ما مزیت‌های یادگیری آنلاین را به شما می‌گوییم زیرا که باعث می شود در نگرش خود نسبت به این نوع آموزش تجدید نظر کنید.

 

سامانه آموزشی ماراد یک پلتفرم ساده و راحت برای آموزش آنلاین و غیرحضوری  
گذاشتن دوره آموزشی در ماراد

 

مزایای آموزش آنلاین :

 

● انعطاف پذیری بالا 


هنگامی که تصمیم می گیرید تحصیلات خود را بصورت آنلاین ادامه دهید ، انعطاف پذیری بیشتری برای مشاغل ، تحصیلات و زندگی خانگی خود بدون محدودیت زمان بندی مشخص خواهید داشت. شما می توانید به جای تنظیم مجدد برنامه خود برای کار در ساعات کلاس ، وارد سیستم شوید و کار دوره ای ، مطالعه و  تکالیف خود را انجام دهید.


فراگیران می‌توانند در هر زمان و مکانی که می‌خواهند  کلاس آموزشی خود انتخاب کنند ، شرکت کنند و محدود به برنامه خاصی نباشند.
این نوع آموزش تعدادی از روشهای مختلف آموزشی را ارائه می دهد که شامل مثالها و توضیحات صوتی ، متنی یا بصری است. فراگیران می توانند مطالب خود را هر چند بار که می‌خواهند مطالعه و بررسی کنند ، که در یک محیط منظم رو در رو و حضوری  غیرممکن است.

 

● کارآمد و سریع 


با یادگیری آنلاین ، می توانید سرعت خود را تنظیم کنید ، که می تواند شانس بیشتری برای جذب و حفظ اطلاعات کافی در دوره آموزشی شما فراهم کند. بر خلاف کلاس های حضوری که در آن شما باید در طول سخنرانی ها و یا آموزش مطالب را یادداشت کنید تا بتوانید مطالب را بعداً مرور کنید ، یادگیری آنلاین به شما این امکان را می دهد تا هر زمان که دوست دارید و در زمانی که بیشترین تمرکز را دارید مطالب دوره را مرور کنید. بحث ها و سخنرانی ها به صورت ویدیو و پادکست خواهد بود که می توان آنها را تماشا ، مکث و در صورت نیاز مرور کرد تا مطمئن شوید که در حال پیگیری هستید. همچنین این امکان را برای شما فراهم می کند که بتوانید مطالبی را در دوره هایی که سریعتر برای شما آسان تر است تکمیل کنید ، بنابراین می توانید زمان بیشتری را صرف تمرکز بر دوره هایی کنید که به نظر شما دشوارتر است.

_ فرض کنید شما می‌خواهید در یک کلاس آموزشی حضوری شرکت کنید ؛


1_ اگر شما شاغل باشید و یا محصل  باید یک روز در هفته‌ی خود را خالی ‌کنید .


2_ به موسسه آموزشی مورد نظر بروید.


3_ ثبت نام کنید .


4_ اگر در موقع مناسبی از سال و ماه مراجعه نکرده باشید کلاس آموزشی شما به اول ترم بعد و یا هر زمان که ظرفیت کلاس به حداقل برسد موکول میشود .

اما اگر در کلاس آموزشی مجازی شرکت کنید تمام این مراحل در کمتر از یک ساعت ، و در هر زمان از سال که بخواهید انجام می‌شود و می‌توانید به سرعت در کلاس مورد نظر خود شرکت کنید .


همین حالا شرکت در دوره آموزشی ماراد را امتحان کنید

 

● مقرون به صرفه بودن 


دوره های آنلاین ، در بیشتر موارد هزینه کمتری نسبت به دوره های حضوری دارند. 
پس از پرداخت هزینه دوره ، می توان آنها را بارها و بارها بدون نیاز به پرداخت هزینه مجدد مورد استفاده قرار داد. دیگر نیازی به صرف زمان برای سازماندهی کلاسها یا مجبور کردن کارکنان برای حضور در آنها در زمانهای نامناسب نیست. پلتفرم هایی مانند LMS مبتنی بر نرم افزارهای آموزش الکترونیکی کاملاً خودکار و خودگردان هستند تا زمان صرف شده برای اداره فعالیت های یادگیری به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

با استفاده از آموزش مجازی هزینه‌های شما کاهش می‌یابد زیرا که شما دیگر مجبور به رفت و آمد حضوری نیستید در نتیجه ، نه تنها در مصرف سوخت و تعمیر و نگهداری خودرو صرفه جویی خواهید کرد ، بلکه در هزینه های جانبی مانند پارکینگ نیز صرفه جویی خواهید کرد.

دیگر آن روزهایی که باید هزینه چندین روز آموزش و انتقال به مراکز آموزشی را بپردازید ، سپری شده است. با آموزش آنلاین ، شما می توانید به دوره های خود در هر کجا دسترسی داشته باشید ، در هزینه ها صرفه جویی کنید .
نکته مثبت دیگر این است که اگر می خواهید گروه های بزرگی  را آموزش دهید یا در گروه‌های بزرگی آموزش ببینید ، به احتمال زیاد با قیمت های تخفیفی روبرو می شوید که حتی بیشتر در هزینه شما صرفه جویی می شود.


● اثربخشی 


مشاغل بزرگ می توانند از آموزش آنلاین برای تعداد زیادی از کارکنان در چندین مکان بهره مند شوند.
دوره های آنلاین ماراد به کارکنان شما اجازه می دهد تا هر زمان که نیاز دارند مهارت های خود را در زمینه خاصی پیش ببرند ، به سرعت به چیزی که می‌خواهند دسترسی پیدا کنند ، که این امر ظرفیت بیشتری را برای شرکت شما برای تمرکز بر فرصت های جدید فراهم می کند.


● راحتی و آرامش در آموزش


یکی از راههای تسهیل یادگیری این است که بتوانید در محیطی که برای شما راحت است ، آموزش ببینید ، یاد بگیرید و مطالعه کنید. وقتی در خانه یاد میگیرید ، میتوانید فضای منحصر به فرد خود را ایجاد کنید که برای نیازهای شما جهت مطالعه مناسب است. این می تواند شامل از بین بردن حواس پرتی ، داشتن فضای کاری راحت و داشتن وسایلی باشد که برای کار با آنها نیاز دارید و نیازی به حمل تعداد زیادی چیز به کلاس درس ندارید.

در کلاس های آنلاین و از راه دور  شما مشکلات فیزیکی نخواهید داشت . مشکلاتی مانند ؛ عدم انعطاف پذیری در زمان برگزاری کلاس ، نشستن طولانی مدت در صندلی های غیر استاندارد که باعث درد در ناحیه کمر و پا  میشود.


● ارتباطی آسان با استاد 


در یک محیط کلاسی حضوری ، شما احتمالاً فقط قادر خواهید بود در ساعات اداری تعیین شده خود ، یا شاید چند دقیقه بعد از کلاس ، به صورت تک به تک با استاد خود ارتباط برقرار کنید. هنگام یادگیری آنلاین ، می توانید از طریق ایمیل ، چت زنده یا تلفن با استاد خود ارتباط برقرار کنید تا از بازخورد مورد نیاز یا کمک برای بهبود تجربه یادگیری آنلاین خود استفاده کنید.

ماراد این امکان را فراهم میکند تا ارتباط آسان تری با اساتید برقرار کنید .

 

● بستری همیشه در دسترس


یکی دیگر از مزایای آموزش آنلاین شما این است که تمام اسناد مورد نیاز برای یادگیری ذخیره و به راحتی در دسترس خواهند بود. همه ارتباطات ، بحث ها و مطالب آموزشی با یک پایگاه داده و ایمیل ها ذخیره می شود که به شما امکان دسترسی آسان تر را می دهد. در یک محیط حضوری ، دستیابی به این اطلاعات مستلزم حضور در کلاس و یادداشت برداری یا ملاقات با استاد برای دستیابی به اطلاعاتی است که ممکن است از دست داده باشید.

همچنین همه افراد به ویژه کنکوریها یا افراد شاغل و یا افرادی که دور از کلانشهرها زندگی میکنند و امکان رفتن به کلاسهای حضوری را ندارند میتوانند با آموزش از راه دور  در هر زمان و مکانی که بخواهند در کلاس خود شرکت نمایند .

در کلاس‌های حضوری اگر چیزی را یاد نگرفتید و یا چیزی را فراموش کردید، شما باید تا کلاس بعدی صبر کنید ! اما در آموزش از راه دور شما به‌طور ۲۴ ساعته به منابع دسترسی دارید، شما قادر هستید که متناسب با ویژگی‌های خودتان، گام بردارید یعنی اگر سریع یاد می‌گیرید، می‌توانید سریع‌تر درس را تمام کنید. اگر دیرتر یاد می‌گیرید، می‌توانید تا جایی که دوست دارید مطالب را مرور کنید.

ماراد با پشتیبانی ۲۴ ساعته همیشه در دسترس شماست


● کسب مهارت‌های فنی جدید


یادگیری آنلاین نه تنها به شما در دستیابی به اهداف آموزشی کمک می کند ، بلکه می تواند به شما در کسب مهارت های جدید کمک کند که هنگام شروع یک حرفه جدید مفید خواهد بود. برای تکمیل مطالعات آنلاین خود ، باید با تعدادی ابزار یادگیری دیجیتال ، سیستم های مدیریت محتوا ، ابزارهای همکاری و عیب یابی فنی اولیه آشنا شوید. 
شما تجربه ارتباط از راه دور را خواهید داشت ، که در مشاغل سراسر جهان رایج شده است. 


● دارای دید وسیع تر و دسترسی به دانش زیاد


برنامه های یادگیری آنلاین شامل فراگیران از سراسر جهان میباشد .
این امر به ارائه طیف وسیع تری از دیدگاه ها در بحث های آنلاین شما کمک می کند و همچنین درک بین فرهنگی بهتری را فراهم می کند. قرار گرفتن در معرض ایده ها و دیدگاه های جدید توسط فراگیران مختلف ، تجربه آموزشی شما را افزایش داده و همچنین شما را برای اهداف شغلی آینده خود آماده می کند.
برای بسیاری از افراد که امکان سفر به کشورها و یا شهرهای دیگر را ندارند آموزش از راه دور به فراگیران سراسر جهان این امکان را میدهد که دوره‌های آموزشی دانشگاها ، مدارس و آموزشگاه‌های آموزشی سراسر جهان را به راحتی مشاهده کنند و آموزش ببینند.  


● باعث پیشرفت شغلی میشود 


یکی از بزرگترین مزایای آموزش آنلاین این است که می توانید یک دوره را دنبال کرده و مدرک خود را در حین کار ، بین مشاغل یا تشکیل خانواده تکمیل کنید. شما واقعاً نیازی ندارید که یک چیز را برای چیز دیگر کنار بگذارید. آموزش آنلاین به شما این فرصت را می دهد که با یک تیر دو نشون را هدف بگیرید .
تا زمانی که کلاس های آنلاین خود را به درستی برنامه ریزی کرده باشید ، می توانید از تعادل بین کار و تحصیل لذت ببرید.

دیدگاه شما

مقالات مشابه