چرا تدریس آنلاین بهتر از تدریس حضوری است؟

34 روز پیش

حمید نارویی

زمان مورد نیاز برای مطالعه 4 دقیقه
چرا تدریس آنلاین بهتر از تدریس حضوری است؟

 

امروزه با گسترش اینترنت و تکنولوژی‌های مدرن، توجه به استفاده از آن، بیش از پیش شده است.

ما می‌توانیم بسیاری از نیازهای‌مان در بستر اینترنت رفع کنیم و به آن‌ها سریع‌تر از گذشته پاسخ دهیم.

" آموزش " نیز یکی از نیازهایی است که تقریبا اکثر افراد جامعه در حوزه‌های مختلف زندگی‌شان به آن نیاز دارند.

در گذشته اکثر کلاس‌های آموزشی به صورت حضوری و فیزیکی برگزار میگردید اما با توجه به رشد جمعیت کره زمین و همچنین پیشرفت چشمگیر علم و دانش در حوزه‌های مختلف، لزوم تسریع در فرآیند آموزش بیشتر از گذشته شد و در اینجا بود که آموزش آنلاین به عنوان گزینه‌ای ایده‌آل، به کار گرفته شد.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با مزایای آموزش آنلاین و ترجیح آن نسبت به آموزش حضوری بیشتر آشنا نماییم.

 

1. سهولت در دسترسی: 

دانش‌آموزان یا دانشجویان در هر موقعیت مکانی که قرار دارند، در صورت دسترسی به اینترنت، می‌توانند به آموزش مجازی و آنلاین دست پیدا کنند و این امر برای کسانی که در مناطق دور افتاده یا صعب العبور زندگی می‌کنند، حیاتی‌تر است.

با برگزاری کلاس‌های آنلاین، همه افراد فارغ از مشکلات رفت و آمدی که ممکن است برای شرکت در کلاس برایشان پیش آید، می‌توانند در حیطه مورد نیازشان آموزش ببینند و از آموزش محروم نشوند.

 

2. صرفه جویی در زمان: 

اگر کمی به زمانی که تاکنون برای شرکت در کلاس‌های حضوری صرف کرده‌اید، بندازید، متوجه می‌شوید که زمان قابل تاملی را برای رفت و آمد قبل و بعد کلاس گذاشته‌اید.

اگر این زمان‌های صرف شده برای رفت و آمد را محاسبه نمایید، زمان قابل توجهی را مشاهده خواهید کرد که شاید شما را به فکر فرو ببرد !!!

سوالی که پیش می‌آید این است که چه باید کرد؟؟

پیشنهاد ما به شما استفاده از کلاس‌های مجازی و آموزش آنلاین است که تایم مورد نیاز برای حضور در کلاس را به حداقل خواهد رساند و شما می‌توانید رمان صرفه جویی شده را صرف افزودن به تایم آموزشتان یا پرداختن به سابر کارهایتان بپردازید.

 

مزایای آموزش آنلاین

 

3.تنوع در نحوه ارائه محتوای آموزشی به مخاطب مد نظرتان:

پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های نوین، بسترهای مخنلفی را برای تولید و ارائه محتوای آموزشی فراهم نموده است؛ مثلا شما می‌توانید مظالب آموزشی خود را در قالب محتوای صوتی و به صورت پادکست از طریق اپلیکشن castbox تولید نمایید.

همچنین اگر علاقه‌مند به تولید محتوای تصویری می‌باشید، پلتفرم‌های خارجی همچون یوتیوب، تلگرام، اینستاگرام و... یا پلتفرم‌های داخلی چون آپارات کمک کننده خواهند بود.

از طریق سایت یا وبلاگ هم می‌توانید محتوای متنی و تصویری به صورت ترکیبی استفاده نمایید.

 

اگه دنبال یک سایت آموزشی برای تدریس آنلاین میگردی، سایت ماراد یک گزینه اقتصادی و به صرفه‌ست که بخش پشتیبانی‌ ماراد بصورت رایگان برای ساخت و فروش دوره‌هات، راهنمایی‌ات میکنن 

برای ساخت دوره آموزشی آنلاین کافیه روی متن آبی رنگ پایین کلیک کنی تا بتونی در کنار آموزش به دیگران، به درآمدزایی هم برسی  👇🏻👇🏻

ساخت دوره آموزشی آنلاین و تدریس در ماراد

 

 

4.هزینه کمتر:

در تدریس آنلاین، هزینه دانش‌آموزان و دانشجویان بسیار کمتر از تدریس حضوری است زیرا نیاز به رفت و آمد یا فراهم آوردن امکانات فیزیکی نمی‌باشد.

 

 

5. قابلیت ضبط جلسات آنلاین و مشاهده مجدد

یکی دیگر از مزایای تدریس آنلاین، امکان مشاهده مجدد و چند باره آن است که به صورت آرشیو در اختیار کاربران قرار میگیرید تا در صورت نیاز، مطالب آموزش مجدد شوند یا مرور مطالب صورت بگیرد.

 

مزایای تدریس آنلاین

 

6. پشتیبانی بیشتر

بعضی از سیستم‌های آموزش آنلاین این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورند که دانش‌آموزان با اساتید در ارتباط باشند و سوالات خود را مستقیما از استاد مربوطه بپرسند و از پشتیبانی آنلاین هم بهره ببرند.

 

در پایان ذکر این نکته الزامی است که موارد فوق در صورت وجود شرایط لازم همچون  دسترسی به اینترنت با کیفیت و وسایل هوشمند نظیر تلفن همراه، تب لت، لپ‌تاپ و... تجربه شیرین آموزش آنلاین را برای استاد و دانش پذیران فراهم خواهد آورد.

دیدگاه شما

مقالات مشابه