ماراد مرکز آموزش از راه دور

برگزاری وبینار رایگان در ماراد

598 روز پیش

پشتیبان حقیقی

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
برگزاری وبینار رایگان در ماراد

اگر مهارت، تخصص یا علمی دارید که می توانید به دیگران آموزش بدهید با استفاده از برگزاری وبینار آنلاین می توانید در زمان هایی که دارید آموزش های آنلاین برگزار کنید. در این روش افراد می توانند ثبت کنند و مبلغی را پرداخت کنند و شما آموزش را برگزار کنید.

البته شما می توانید وبینار را به صورت رایگان نیز برگزار کنید که علت آن می تواند جذب مخاطب، معرفی و ارائه خدمات شما باشد.

وبینار ها عموماً رویداد های آنلاین زنده ای هستند که مخاطبان را قادر به شنیدن سخنرانی همزمان با مشاهده اسلاید های ارائه شده می کنند.

امروزه وبینار ها با اهداف مختلفی مانند اهداف آموزشی با قیمت های بسیار پایین مورد استفاده قرار می گیرند.

اگر مایلید که در آینده وبینار برگزار کنید ولی قبل از این برگزاری وبینار را تجربه نکرده اید این مقاله راهنمای خوبی برای شما است.

 

برگزاری وبینار آنلاین

 

 

وبینار چیست؟

کلمه وبینار تلفیقی از 3 واژه لاتین به صورت web base seminar می باشد که معادل فارسی این عبارت سمینار یا همایش تحت پوشش آنلاین به کمک ابزار الکترونیک در بستر اینترنت برگزار می شود.

وبینار نوعی از آموزش است که مدرس و یادگیرندگان از طریق آنلاین فرایند آموزش را انجام می دهند.

در یک سخنرانی یا کارگاه آموزشی که در یک سالن همایش برگزار می شود سخنران می آید  و سخنرانی انجام می دهد و گاهاً از یک پاور پوینت، فیلم یا عکس استفاده می کند و بعد از اتمام سخنرانی شما سالن را ترک می کنید اما وبینار شامل تمام این موارد می شود یعنی می توانید صدا و تصویر سخنران و مطالب صوتی و تصویری مورد نظر را ببینید اما داخل خانه نشسته باشید و پای اینترنت این کار را انجام دهید.

شرایط در وبینار مانند کارگاه های آموزشی و همایش می باشد ولی با این تفاوت که شرکت کنندگان همه در یک ساعت مشخص که به آن ها اطلاع داده می شود و وارد سایت می شوند اطلاعات خودشان را وارد می کنند و سپس وبینار شروع می شود.

در وبینار شما صدای استاد را می شنوید و اسلاید ها را مشاهده می کنید با این تفاوت که این ویدئو قبلاً ضبط شده اما در وبینار به صورت زنده و آنلاین است.

از دیگر مزایای وبینار:

_ تنها تفاوت وبینار و سمینار در محل برگزاری است.

مانند سمینار های سنتی وبینار ها نیز باید دارای برگزار کننده، سخنران و مخاطبین باشند.

در حالی که وبینار های سنتی نیاز به یک مکان فیزیکی برای برگزاری دارند تعامل در وبینار به یک مکان فیزیکی محدود نمی شود.

سازمان دهنده، سخنران و هر یک از مخاطبان می توانند در مکان های جداگانه و یا حتی از شهر و یا کشور دیگر باشند.

دقت کنید اگر شما یک رویداد، یک کارگاه یا همایش و یا حتی یک جلسه برای پرزنت محصولات خود داشته باشید افراد فقط در همان شهری که شما هستید می توانند در آن شرکت کنند ولی با استفاده از وبینار می توانند همه افراد از کل کشور و یا حتی خارج از کشور دراین رویداد آنلاین شرکت کنند.

_داشتن فیلم آموزشی

شما در آخر کار یک فیلم آموزشی دارید که می توانید به فروش برسانید، به صورت رایگان منتشر کنید و یا حتی استراتژی های دیگری به کار ببرید.

_کاهش هزینه ها

در برگزاری وبینار برخلاف سمینار هزینه اجاره محل آموزشی و پذیرایی، رفت و آمد و ... نخواهید داشت.

_برگزاری وبینار ساده تر از یک رویداد حضوری است.

_یک روش درآمد زائی جدید است.

 

وبینار آنلاین

 

برای برگزاری یک وبینار چه تجهیزاتی لازم است:

شاید فکر کنید برای برگزاری وبینار به تجهیزات پیچیده ای نیاز است اما این یک باور غلط است.

در ادامه برای شما تجهیزات مورد نیاز برگزاری وبینار آنلاین را معرفی می کنیم.

  • تجهیزات لازم برای مدرسین

   _لپتاپ

   _اینترنت پر سرعت

   _میکروفون با کیفیت

   _وب کم

  • تجهیزات لازم برای شرکت کنندگان

  _لپتاپ، تبلت و موبایل

  _اتصال به اینترنت قوی

همچنین شما می توانید مقاله معرفی تجهیزات لازم برای برگزاری وبینار آنلاین را مطالعه کنید تا یک وبینار عالی برگزار کنید.

 

نقاط ضعف برگزاری وبینار:

 

  • نیاز به اینترنت پر سرعت

   _همانطور که گفته شد برای برگزاری و شرکت در وبینار نیاز به اینترنت پر سرعت است به این دلیل که اگر اینترنت ضعیف باشد برای برگزاری و همچنین ورود به جلسه با مشکل مواجه می شوید.

  • پیش آمدن مشکلات محیطی

  _ممکن است دلایلی مانند انجام دادن کار های جانبی مانند زنگ       خوردن موبایل و ... باعث عدم تمرکز شما در وبینار شود.

  • برقراری یا عدم برقراری ارتباط صوتی

  _ممکن است به دلیل عدم برقراری صوتی در وبینار صدای شما در وبینار به صورت نارسا پخش شود و باعث ایجاد نا رضایتی شرکت کنندگان در وبینار شود و یا بلاعکس صدای شرکت کنندگان در وبینار قطع شود یا با نویز پخش شود.

با توضیحاتی که در بالا داده شد شما می توانید در پلتفرم ماراد که یکی از جدید ترین و بهترین پلتفرم ها در زمینه تدریس و آموزش مجازی و همچنین دوره های آنلاین و آفلاین می باشد وبینار های خود را برگزار کنید .

نکته قابل توجه در خصوص این پلتفرم رایگان بودن آن است که شما می توانید بدون پرداخت هیچگونه هزینه ای  وبینار های آنلاین خود را برگزار کنید  و همچنین از باقی مزایای پلتفرم ماراد هم استفاده کنید.

همچنین در مقاله چرا ماراد گزینه بهتری برای یادگیری است تمامی مزیت های این پلتفرم برای شما به طور کامل بیان شده است.

 

وبینار رایگان

 

 

جمع بندی:

در این مقاله در وبلاگ ماراد برای شما توضیح دادیم که وبینار چیست و چه تفاوتی با سمینار دارد و همچنین مزایا و معایب  وبینار آنلاین را برای شما توضیح دادیم و به یک جمع بندی کامل رسیدیم.

در ادامه مقاله برای شما چگونگی برگزاری وبینار رایگان در پلتفرم ماراد را توضیح دادیم و مزایای این پلتفرم را بیان کردیم تا شما به راحتی بتوانید در این پلتفرم وبینار های آنلاین خود را برگزار کنید.

شما با کلیک برروی #ماراد هم می توانید با تدریس اساتید برتر ماراد آشنا شوید و هم می توانید از دوره های آنلاین و آفلاین بسیاری از اساتید پلتفرم ماراد استفاده کنید.

امیدواریم خواندن این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

نظرات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگزارید.

دیدگاه شما

مقالات مشابه