ماراد مرکز آموزش از راه دور

آموزش ساخت بازی Hangman _ برنامه نویسی اندروید به زبان جاوا (مقدماتی _ سطح 2)

تو این دوره که بخش تکمیلی دوره قبل هست میایم و بازی Hangman رو کدنویسی می کنیم. در بخشی از این دوره با آرایه ها و چگونگی ارتباط بین اکتیویتی آشنا می شیم.
امتیاز دوره ( 6 نفر)
4.8 از 5
  • زندگی فعال
  • 9 اپیزود
  • 1 ساعت و 33 دقیقه
  • سطح مقدماتی
آموزش ساخت بازی Hangman _ برنامه نویسی اندروید به زبان جاوا (مقدماتی _ سطح 2)

در این دوره چه چیز هایی می آموزید؟

تماشای آنلاین ویدئو دمو (معرفی دوره)

اپیزودها

اپیزود 1 ناپدید کردن حروف و تشخیص وجود یک حرف در یک کلمه انتخابی
10 دقیقه

تو این ویدیو با انواع visibility مثل gone, invisbile و visible آشنا می شیم. همچنین یاد می گیریم که چطور با متد charAt وجود یک حرف در کلمه رو بررسی کنیم و تشخیص بدیم که این حرف در این کلمه وجود دارد یا نه.

اپیزود 2 گذاشتن خط تیره به جای حروف یک کلمه
11 دقیقه

تو این ویدیو یاد می گیریم که چطور می شه با استفاده از حلقه for به ازای تمامی حروف یک کلمه خط تیره گذاشت.

اپیزود 3 جایگذاری حرف کلیک شده به جای خط تیره ها
15 دقیقه

این بخش مهمترین بخش کدنویسی این دوره هست. تو این ویدیو میایم حروفی که بازیکن کلیک می کنه رو به جای خطوط تیره ای که تو ویدیو قبل ساختیم جایگزین می کنه. با آرایه و متدهایی مثل toCharArray, toLowerase و ... آشنا می شیم.

اپیزود 4 تشخیص تعداد خطا و عوض شدن عکس Hangman بر اساس میزان خطا
17 دقیقه

تو این ویدیو با بعضی از متدهای ImageView در محیط کدنویسی مثل setImageResource آشنا می شیم. از کد switch برای تشخیص میزان خطا استفاده می کنیم. و همچنین تشخیص می دیم که بازیکن از این میزان خطا عبور کرده یا نه.

اپیزود 5 ساخت UI اکتیویتی نتیجه بازی
7 دقیقه

تو این ویدیو با استفاده از دانشی که تا اینجا به دست آوردیم ظاهر مربوط به اکتیویتی نتیجه رو می سازیم.

اپیزود 6 نمایش برنده یا بازنده بودن بازیکن در اکتیویتی نتیجه بازی
8 دقیقه

تو این ویدیو یاد می گیریم که بعد از پایان بازی (برنده شدن یا بازنده شدن بازیکن) نتیجه رو به بازیکن نمایش بدیم. برای این کار میایم با استفاده از متدهای Intent و startActivity به اکتیویتی بعدی می ریم.

اپیزود 7 تکرار بازی یا خروج از بازی
5 دقیقه

تو این ویدیو میایم با دانشی که ا ز گذشته یاد گرفتیم مثل setOnClickListener و startActivity و همچنین متد finish دکمه هایی رو کدنویسی می کنیم که بازیکن می تونه با زدن اون ها یا از بازی خارج بشه یا بازی رو تکرار کنه.

اپیزود 8 نوشتن آرایه ای از کلمات و انتخاب تصادفی بین آن ها
8 دقیقه

تو این ویدیو متد selectWordی که نوشتیم رو گسترش می دیم. و با استفاده از آرایه ای از رشته ها (String) و متده random یک تصادف انتخابی از کلمات رو می نویسیم تا بازیکن بتواند کلمات بیشتری برای حدس زدن داشته باشد.

اپیزود 9 روتوش نهایی
12 دقیقه

تو این ویدیو میایم با استفاده از دانشی تا الان به دست آوردیم یک سری از کدها رو به صورت متد در میاریم. همچنین تو این ویدیو با کامنت نویسی برای کدها یا متدهای آشنای می شیم.

توضیحات دوره

بازی Hangman یکی از بازی های از نوع حدس کلمه است. تو این دوره آموزشی من با بهره گیری از دانش برنامه نویسی اندروید به زبان جاوا سعی کردم با ساده سازی مطالب این بازی رو در سطح مقدماتی آموزش بدم. با این کار شما دانش پذیران هم می توانید با مباحث مقدماتی برنامه نویسی اندرویددر حین ساخت یک بازی آشنا بشید. هم در پایان یک پروژه آماده انتشار داشته باشید و با تغییرات لازم خودتون اون رو پیشرفت بدید.

تو این دوره آموزش با مباحثی مهمی در برنامه نویسی مثل نوشتن یک آرایه و استفاده از آن و همچنین ارتباط بین اکتیویتی ها آشنا می شیم که بخش مهمی از پایه برنامه نویسی متوسطه و پیشرفته است..

دانشجویان دیگر خریده اند

اصطلاحات بسیار کاربردی انگلیسی
اصطلاحات بسیار کاربردی انگلیسی
  • 3 اپیزود
  • 40 دقیقه
  • سطح متوسط
امتیاز دوره
هنوز امتیاز ندارد
50,000
تــومـان
مشاهده دوره
آموزش مقدماتی برنامه نویسی پایتون
آموزش مقدماتی برنامه نویسی پایتون
  • 12 جلسه
  • 12 ساعت
  • سطح مقدماتی
امتیاز دوره
هنوز امتیاز ندارد
1,150,000
تــومـان
مشاهده دوره
رایگان
تــومـان
مشاهده دوره
آشنایی با آخرین ضوابط دستورالعمل ها و فرآیند انجام کار در سا
آشنایی با آخرین ضوابط دستورالعمل ها و فرآیند انجام کار در سا
  • 1 جلسه
  • 4 ساعت
  • سطح متوسط
امتیاز دوره
هنوز امتیاز ندارد
رایگان
تــومـان
مشاهده دوره
وبینار معرفی زبان برنامه نویسی قدرتمند پایتون (مناسب برای همه)
وبینار معرفی زبان برنامه نویسی قدرتمند پایتون (مناسب برای همه)
  • 1 جلسه
  • 45 دقیقه
  • سطح مقدماتی
امتیاز دوره
هنوز امتیاز ندارد
رایگان
تــومـان
مشاهده دوره

استاد دوره

امتیاز 4.85 ( 29 رای)
29 امتیاز و کامنت
56 دانشجو
6 دوره آموزشی

سلام من مجید هستم. رنامه نویس و مدرس برنامه نویسی اندروید به زیان های جاوا، کاتلین و فلاتر. مدت 8 سال سابقه دارم. چند برنامه از جمله پانتومیم باز، فیلمینفو و شارژآپ رو در مارکت های منتشر کردم.

برای کامنت دادن باید وارد حساب کاربریتون بشین

کامنت ها

50,000 تومان
310,000 تومان
  • 9 جلسه در مجموع 1 ساعت و 33 دقیقه
  • 7 دانشجو
  • دسترسی مادام العمر به دوره
  • قابل استفاده روی تلفن همراه و رایانه
  • گواهینامه پایان دوره ماراد
امتیاز دوره ( 6 نفر)
4.8 از 5
شرکت در دوره
ضمانت بازگشت وجه
درگاه پرداخت ایمن
پشتیبانی 24 ساعته
تضمین کیفیت